Avatar billede grie Nybegynder
30. marts 2007 - 10:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvorfor blokerer min router for udgående mail i outlook

Jeg har for nylig isat en router (FBR-1418T) i mit system, og har ikke opsat nogle specielle regler for den, og i et par uger har det fungeret fint. Lige pludselig begynder den at blokere for den mail jeg vil sende via outlook. Hvorfor, og hvad kan jeg gøre for at få ophævet blokaden. Beskeden postadministratoren sender tilbage er:
554 Service unavailable; Client host [min router] blocked using list.dsbl.org; http://dsbl.org/listing? min router
Avatar billede kenp Novice
30. marts 2007 - 16:20 #1
kan tyde på at nogle har registeret at du har sendt spam ud. køre du din egen mailserver?
Avatar billede grie Nybegynder
31. marts 2007 - 10:57 #2
nej jeg har ikke egen mailserver. Jeg har mailserver hos tdc og bruger outlook til at hente og sende mail. Jeg har ikke problemer med at hente mail, men når jeg prøver at sende får jeg ovennævnte meddelelse fra systemadministrator.
Jeg har ikke været i gang med at sende spam ud.
Avatar billede kenp Novice
31. marts 2007 - 20:34 #3
Så har du været uheldig hvis du ikke sender spam ud.. du kan jo sende det uden at du ved det?

eneste mulighed er så at rigne til tdc også bede dem tvinge systemet til at give dig en ny ip-adresse.
Avatar billede grie Nybegynder
01. april 2007 - 10:53 #4
Det viser sig det var noget snavs mine egne antivirus og spam programmer ikke kunne fjerne. Jeg kørte en online scanning og fik det fjernet, og kan nu igen sende. Jeg vil dog gerne give dig point som tak for du prøvede at hjælpe, så send lige et svar jeg kan kvittere for.
Avatar billede kenp Novice
01. april 2007 - 12:27 #5
.