Avatar billede ffparken Nybegynder
30. marts 2007 - 02:36 Der er 51 kommentarer og
1 løsning

unlock af nokia N93

Hej jeg har en nokia n93 MED iMEI NR 353640016066256 OG DEN ER LÅST TIL 3 HVIS NOGEN KAN HJÆLPE MIG MED AT FÅ DENNE LÅST OP GIVES ALLE POINT TIL DENNE PERSON
Avatar billede screem_brille Novice
30. marts 2007 - 12:42 #1
N93 kan ikke pt remote unlockes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. marts 2007 - 20:48 #2
Avatar billede screem_brille Novice
30. marts 2007 - 21:02 #3
john_stigers, det link har IKKE N93 som understøttet model ;)

BB5 Nokias

3250, 6270, 6280, 6620, 6630, 6680, 6681, 6682, 7371, 7710, 9300, 9500, N70, N90
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. marts 2007 - 22:20 #4
Korrekt - men tjek lige pris - til den pris ville jeg da forsøge, det kunne jo være det kunne opdateres :)
Avatar billede screem_brille Novice
30. marts 2007 - 22:28 #5
john_stigers, tro mig det kan den ikke, og spørger kan ligeså godt smide pengene ud af vinduet, der er en større sandsynlighed for at de slår rødder og bliver til et pengetræ, end programmet virker til N93 ;)
Avatar billede screem_brille Novice
30. marts 2007 - 22:33 #6
http://www.mobilefun.co.uk/nokia-n93-unlock.htm :

This model cannot be unlocked.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2007 - 20:25 #7
Jeg gider ikke linke til de steder der påstår det modsatte - så det vides ikke om den kan ulockes må konklusionen være!
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2007 - 20:27 #8
Hvis det virker til 90 må det også virke til N93 da de begge bruger BB5.
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2007 - 20:36 #9
Nej, at 2 telefoner bygger på samme type familie, gør godt nok ikke at de er ens mht oplåsning, det er set rigtig mange gange før, så det er altså forkert.
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2007 - 20:57 #11
Det viser jo netop som jeg siger at man IKKE kan med koder, men der skal bruges en boks, så tak for du endelig giver mig ret ;)
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2007 - 20:58 #12
Alle mobiler unlockes med pro unlock box og kabel ikke noget med koder der ikke virker
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2007 - 21:54 #13
SB - nu stopper du fandme!

Koder?????

Jeg har ikke brugt ordet koder!!!

Du læser og skriver som altid med en halv vind og bliver ved til ALLE er dødtætte af at høre på dig!!!

Du VIL altid have ret, men du får det sjældent i realiteten.

Jeg har bevist at man MULIGVIS kan - det samme har SB.

ffparken - der er intet svar her der er 100% korrekt, så jeg syntes du skal lave et svar selv og acceptere dette så du beholder point.
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2007 - 22:04 #14
john_stigers. der eftersøges koder til at opløse telefonen, ellers ville EMEI koden IKKE være oplyst.

Vil det gøre meget ondt at indrømme du faktisk tager fejl i det her spørgsmål ? og spørger har fået det korrekte svar, nemlig at den ikke kan låses op med en kode, som er det spørger søger.

Og ligemeget hvor gerne du vil have det til at kunne lade sig gøre, så er det pt umuligt at læse netop denne telefon op med kode, da Nokia har lavet en ny måde at beregne oplåsningskoden.

(og det kan også læses på https://trade.online.nokia.com/nol/noauth/login/ hvis man har et login og kode dertil)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2007 - 22:12 #15
Spørger oplyser et enei nummer - javel ja ser man det....

Kan ikke se han efterlyser en kode, kun at han vil have tlf låst op og det får han vejledning i hvordan han MULIGVIS kan.

Men måske man skal sidde og overfortolke og finde en DYBERE mening med spørgsmålet - ja SÅ kan man måske godt se at han skriver kode et sted i det spørgsmål...

"HVIS NOGEN KAN HJÆLPE MIG MED AT FÅ DENNE LÅST OP GIVES ALLE POINT TIL DENNE PERSON"

ffparken - den sikre vej til oplåsning af din tlf. er at ofre de 500 det koster for at 3 kan hjælpe dig med at få den låst op.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2007 - 22:13 #16
(og det kan også læses på https://trade.online.nokia.com/nol/noauth/login/ hvis man har et login og kode dertil)

Javel...

Post endelig et screenshot eller er det ren ævl du fyrer af????
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2007 - 22:20 #17
john_stigers, mig bekendt har du ikke arbejdet med mobiltelefoner, men koriger mig endelig hvis jeg tager fejl, jeg har arbejdet med nokia i næsten 4 år, og har stadig mange kollegaer der stadig arbejder med mobiltelefoner, både hos TDC, Sonofon, Telecare, Teleservice samt folk der nu arbejder for Nokia.
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2007 - 22:21 #18
ifølge nokia er det ikke en N93 men en N73

Serial number:
Warranty:
    YES
Care Services:

Product Type:
    RM-133
Handset:
    N73

Product Code:
    0542381
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2007 - 22:22 #19
ikke at det ændrer noget da den heller ikke kan låses op med kode.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2007 - 22:25 #20
Der er ikke nævnt ordet kode....
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2007 - 22:30 #21
nej men det er derfor at EMEI koden er oplyst, det er selvfølgeligt muligt at folk som ikke er kendt med oplåsning af telefoner ikke kan gætte det, men det gør altså ikke at folk der har erfaring og kendskab til det ikke kan gætte det.
Avatar billede huset Praktikant
31. marts 2007 - 22:34 #22
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2007 - 22:41 #23
hvilket også understøtter 31/03-2007 20:57:18
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2007 - 22:48 #24
Jeg har intet sagt om at man kan med koder.
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2007 - 23:51 #25
og har jeg ikke hele tiden skrevet at netop den model spørger har ikke kan remote unlockes ? (og da telefonen godt kan låses op, er det logik at den så skal låses op med kabel), men synes du ikke det var på tide at stoppe det her, faktum er at den telefon kun kan låses op med kabel, eller med koden som kun Nokia samt ens teleselskab kender. (og så er det fløjtende ligegyldigt at der findes programmer der kan udregne koden til andre telefoner, den her model findes der endnu ikke et program der kan beregne koden).
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2007 - 13:14 #26
"og har jeg ikke hele tiden skrevet at netop den model spørger har ikke kan remote unlockes ?"

"faktum er at den telefon kun kan låses op med kabel, eller med koden som kun Nokia samt ens teleselskab kender."

Kommentar: screem_brille
31/03-2007 20:57:18 Det viser jo netop som jeg siger at man IKKE kan med koder, men der skal bruges en boks, så tak for du endelig giver mig ret ;)

Kan du selv finde ud af det????
Avatar billede screem_brille Novice
01. april 2007 - 13:20 #27
john_stigers, remote unlock er når man oplyser sin EMEI kode, og udfra denne beregnes der så en oplåsnings kode (7 faktisk, hvilken der skal benyttes kommer an på måde telefonen er låst, men oftest er det kode 1 eller 7).

Det er så ok, at du blander genererede koder sammen med teleselskabets koder, men gik nu ud fra at folk kunne regne ud af teleselskabet faktisk kender den nødvendige kode, men det beklager jeg da.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2007 - 14:15 #28
Det er stadig ikke mig der nævner koder - det er dig der har blandet koder ind i sagen.
Avatar billede screem_brille Novice
01. april 2007 - 14:21 #29
john_stigers ja fordi det er det spørger indirekte søger, det er gået op for mig at det ikke er alle der erfaring nok med unlocking af telefoner til det er underforstået at det er koder der søges.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2007 - 14:29 #30
Du fatter ikke ret meget?

Hvor er det jeg skriver at man kan med koder, udover den man får udleveret at sit teleselskab?

Jeg har ikke linket til andet end metoder til oplåsning med kabel.
Underforstået at man ikke kan låse den med kode beregnet udfra IMEI nummer.
Avatar billede screem_brille Novice
01. april 2007 - 14:47 #31
jeg fatter da nok til at vide at du seriøst er på tynd is her, 30/03-2007 20:48:33 der linker du til: Unlock Unlocking Nokia Code Software Generator BB5

Prøv og læs ordenene, CODE Software GENERATOR, men nu siger du at du IKKE har givet det link til den ebay auktion som netop solgte en code generator (der dog ikke virker til N93), det viser da bare at du ikke aner hvad det er du har med at gøre, når du linker til en software løsning, der 1 ikke virker ifølge sælger til den omtalte telefon. 2 er code baseret. 3 ikke bruger kabel.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2007 - 15:07 #32
Sorry - en fejl fra min side.
Læste det som en kode generator der skulle bruges til kabel - hvor jeg så end fik det fra!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2007 - 15:10 #33
Hvor skriver sælger at den ikke virker til N93 - skal man være medlem af ebay for at kunne se det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2007 - 15:13 #34
Avatar billede screem_brille Novice
01. april 2007 - 15:16 #35
john_stigers, har du drukket idag ? ;)

citat fra dit ebay link:
This software can unlock the following:

BB5 Nokias

3250, 6270, 6280, 6620, 6630, 6680, 6681, 6682, 7371, 7710, 9300, 9500, N70, N90

Hvor blandt ovenstående telefoner ser du N93 eller N73 ? Tro mig hvis de var understøttede så havde de været nævnt, det er ikke for sjovt at han nævner så mange telefoner som muligt, der er flere af de telefoner han nævner hvor der ingen hardware forskel er, men alene enkelte små forskelle i telefon softwaren, men han nævner dem alligevel blot for at få flest muligt med på listen.
Avatar billede screem_brille Novice
01. april 2007 - 15:19 #36
og den SW der kan købes på den side er præcis det samme der benyttes på tekit.dk, hvor amn også kna få mange telefoner låst op, men sjovt nok kan de heller ikke låse N73/N93 op med remote koder.
Avatar billede screem_brille Novice
01. april 2007 - 15:32 #37
01/04-2007 15:13:52 ja og de linker til tekit.dk og http://tekit.dk/?url=brand&brand=Nokia&image=nokia.gif viser utrolig nok at N73 og N93 ikke er understøttet, alt hvad du linker til understøtter hvad jeg siger, men alligevel holder du på jeg ikke har ret i det her, og jeg ikke fatter noget osv.
Avatar billede screem_brille Novice
01. april 2007 - 15:42 #38
og trykker man på N90 på tekit.dk får man følgende at vide:

Denne model er en helt ny type fra Selskaberne(bb5) som ikke kan oplåses af nogen endnu, andre end dit teleselskab. Og for at være helt ærlig tror TekIt.dk ikke at det kommer som en gratis løsning ever...

VIGTIGT! helloo.dk tilbyder dig nu oplåsning af BB5 telefoner, dog ikke alle kan låses op. Hvis du selv har forsøgt med koder skal den først laves og dette koster dobbelt. Se www.helloo.dk for mere info..

John_stigers begynder du snart at tro på hvad jeg skriver ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2007 - 16:12 #39
Nej, for du har ikke bevist det du påstår
Kommentar: screem_brille

Du har til i aften til at bevise det med screenshot.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2007 - 22:13 #40
1 time og 48 min. tilbage - derefter vil jeg antage at alt du siger fremover er det rene nonsens som man ikke kan tage alvorligt.s
Avatar billede screem_brille Novice
01. april 2007 - 23:32 #41
http://img72.imageshack.us/img72/2236/rm86ak9.jpg

Bemærk datoen for frigivelsen af den software.

Mon jeg har adgang til slags dokumenter hvis jeg intet har haft med mobiltelefoner ? (og nej offenliggør ikke hele dokuemnter, da de er fyldt emd interne email adresser, og det er umuligt at rette i deres PDF dokumenter)
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. april 2007 - 19:49 #42
Tak for link, men det beviser absolut intet - for det er hvad det er: ingenting.

Konklusion: tjah... behøver jeg sige det...
Avatar billede screem_brille Novice
02. april 2007 - 20:00 #43
Du tror da ikke i den vildeste fantasi at jeg offenligør hemmelige dokumenter til alle, blot for at at bevise noget du alligevel ikke vil tro på, næsten alle link her i tråden siger at det ikke kan lade sig gøre, selv de links du selv er kommet med har sagt det ikke kan lade sig gøre, så du vil IKKE tro på det ligegyldigt hvad.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. april 2007 - 20:07 #44
Det eneste jeg har sgat er at ingen af os har bevist noget.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. april 2007 - 20:13 #45
"selv de links du selv er kommet med har sagt det ikke kan lade sig gøre"

Nej - der står ikke at N93 ikke kan låses op i nogen af mine links.as
Avatar billede screem_brille Novice
02. april 2007 - 20:25 #46
ok, så kan du ikke læse... http://www.helloo.dk/unlock.html (et link fra dig) henviser til tekit.dk, vælger man nokia og en BB5 telefon (f.eks N90) står der:

Denne model er en helt ny type fra Selskaberne(bb5) som ikke kan oplåses af nogen endnu, andre end dit teleselskab. Og for at være helt ærlig tror TekIt.dk ikke at det kommer som en gratis løsning ever...

Vælger man N70 (også en BB5 telefon) står der:

Denne model er en helt ny type fra Selskaberne(bb5) som ikke kan oplåses af nogen endnu, andre end dit teleselskab. Og for at være helt ærlig tror TekIt.dk ikke at det kommer som en gratis løsning ever...

Vælger man en E70 (også en BB5 telefon) står der:

E70     Denne model er en helt ny type fra Selskaberne(bb5) som ikke kan oplåses af nogen endnu, andre end dit teleselskab. Og for at være helt ærlig tror TekIt.dk ikke at det kommer som en gratis løsning ever...

Hvorfor står der mon det ved ALLE BB5 telefoner ? måske fordi det ikke kan lade sig gøre ?

Når du nu ved så meget om BB5 telefoner, hvorfor laver du så ikek et program der kan gøre det, du ville uden problemer kunne sælge det til folk i hele verdenen, da den eneste der pt har løst det (og det er med kabel) er Dejan Kaljevic (en hardcore programmør til netop den slags programmer)
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. april 2007 - 21:05 #47
Jeg har nu officielt fået nok af dig og dit trækken i langdrag...

Du kan nu officielt rende mig i r....

DER ER INGEN AF OS DER HAR BEVIST EN SKID!!!

FAT DET???
Avatar billede screem_brille Novice
02. april 2007 - 21:11 #48
jeg fatter godt at du ikke har bevist nogle af dine påstande ja.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2007 - 21:41 #49
Jamen dog lille ven....
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2007 - 22:29 #50
ffparken  faldt du i svime over alle vores indlæg?`

SB vil du mere, så er der kontakt info på minisite.
Avatar billede ffparken Nybegynder
21. maj 2007 - 12:21 #51
Hej
Jeg undskylder, havde glemt dette indlæg - løste problemet ved at sælge mobilen.
Men kan oplyse andre om at en nokia N93 kun kan oplåses ved hjælp af et kabel, da de kører BB5 software, som kun ganske få an oplåse.
Jeg fandt dog en som tog 250kr for det på falster.
Avatar billede screem_brille Novice
21. maj 2007 - 14:03 #52
anmeldt.