Avatar billede goce Nybegynder
29. marts 2007 - 20:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

install af camcorder via firewire?

Hej!
Jeg har lige købt en MacBook PRO med final cut, men når jeg skal capture min video kan den ikke finde kameraet...  den siger noget i retning af "Unable to initialize video deck. You may still log offline clips or use capture now"

Jeg har prøvet at skrifte kamera og firewirekabel, men intet virker, jeg ved firewire porten virker da jeg har brugt min eksterne harddisk på porten før...

Når jeg tager kameraet og kablet fra mac'en så siger den også ved opstart at den ik kan finde en camcorder enhed, men når jeg sætter det til så siger den det ikke, men alligevel kan jeg ik få vist min camcorder i programmet...

HJÆLP DET HASTER!!!!

MVH
Goce
Avatar billede Spotgun Seniormester
29. marts 2007 - 21:04 #1
Der er et par forslag her, der måske var værd at prøve:
http://dvcreators.net/discuss/showthread.php?t=7537
Avatar billede egonspock Seniormester
29. marts 2007 - 21:22 #2
Hvad er det for et kamera? Og hvilket format optager du i? Virker det f. eks. i iMovie, blot for lige at troubleshoote lidt?
Avatar billede goce Nybegynder
29. marts 2007 - 21:34 #3
Spotgun: jeg prøver lige, der er mange eksempler

egonspock: det er lige pt et ganske normalt hjemmevideo kamera, et samsung DV kamera, da jeg har udlånt mit canon XM2 - dog ved jeg at ham som har lånt mit canon xm2 har samme problem....
Jeg optager på MINI DV og det virker ikk i imovie, hvis jeg går ind under "om denne mac" er den heller ik at finde under "firewire"
Avatar billede egonspock Seniormester
29. marts 2007 - 22:23 #4
Kan du checke om det skulle være din Firewireport, der har det skidt, f. eks. med en ekstern harddisk eller en iPod af ældre udgave?
Avatar billede goce Nybegynder
29. marts 2007 - 22:45 #5
Det har jeg tjekket... ekstern virker!
Avatar billede egonspock Seniormester
29. marts 2007 - 22:59 #6
Har du husket at stille kameraet til at afspille? (undskyld at jeg spørger dumt, men det kan være at det er sådan noget basalt, der er galt.) Prøv at gennemgå de trin, der står i hjælp med minutiøs grundighed og ikke antage at noget som helst står rigtigt som udgangspunkt.
Avatar billede goce Nybegynder
29. marts 2007 - 23:15 #7
Ja alt er indstillet rigtigt... jeg har knoklet på det her møg siden kl 17:S... det sker gentagende gange og prøvet at skifte kabel og kamera
Avatar billede goce Nybegynder
24. oktober 2007 - 13:32 #8
Nå jeg lukker her, jeg fik desværre ik den nødvendige hjælp, men ellers tak for jeres tid :)