Avatar billede fredag1 Nybegynder
29. marts 2007 - 19:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Connect Sql fra C#

Jeg har installeret SQL fra microsoft men kan ikke snakke med SQL
server hverken fra visual studio eller når jeg køre mit C# program fra en console application.
Jeg får følgende fejlmelding:
can not connect An error ocured while establishing a connection to the server this. This failor may be because of the fact that default SQL server settings dose not allow remote connection. Named pipes provider, error 40
So har jeg fundet følgende link og gjorde alt hvad den siger men den siger det samme
http://support.microsoft.com/kb/914277
Avatar billede kalp Novice
29. marts 2007 - 23:06 #1
må jeg se din SQL connection? det er bare den som er forkert.

som du kan se her er der et udvalg
http://connectionstrings.com/?carrier=sqlserver2005
Avatar billede fredag1 Nybegynder
29. marts 2007 - 23:29 #2
Jeg kom til at løse det selv. Men dit svar var tæt på. Da jeg installerede SQL manager fandt jeg ude af jeg skull skrive data source=PCnavn\sqlexpress.
Avatar billede fredag1 Nybegynder
29. marts 2007 - 23:32 #3
Kalp,Jeg kan ikke finde ud at give dig point.
Avatar billede fredag1 Nybegynder
29. marts 2007 - 23:32 #4
OK
Avatar billede kalp Novice
29. marts 2007 - 23:35 #5
det okay.. det krævede at jeg først havde lagt et svar:)
ville dog vente til du selv bad om det:)

godt du fik det til at virke:)