Avatar billede mnm2004 Nybegynder
29. marts 2007 - 14:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows vil ikke konfigurer de trådløse netværk

Det drejer sig om en Acer aspire 1524wlmi bærbar med indbygget netkort.
Der er bare det problem, at windows ikke vil konfigurere de trådløse net. Og når man skal ind og sætte den til at gøre dét, mangler det faneblad. Altså jeg går ind herfra:
kontrolpanel - netværksforbindelser - Netværksforbindelsesnavn - egenskaber.
Og der mangler så den fane der hedder trådløs forbindelse.

Er der nogen der kan fortælle hvad man kan gøre?
Avatar billede jps6kb Novice
29. marts 2007 - 14:43 #1
Kig under System og Enhedshåndtering i Kontrolpanelet.. er det trådløse netkort installeret?
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
29. marts 2007 - 14:49 #2
Jep... og det er slået til på knappen. jeg har også prøvet at afinstallere den og installere den igen.. men det hjælper ikke.. Jeg tror selv det er en fejl i windows.
Avatar billede jps6kb Novice
29. marts 2007 - 14:55 #3
Kan du komme ind og se listen over tilgængelige netværk?
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
29. marts 2007 - 14:55 #4
Nej.. det er den fane jeg snakker om er væk ;)
Avatar billede jps6kb Novice
29. marts 2007 - 15:02 #5
Nej, der burde jo være et ikon nederst til højre.. ved siden af klokken som repræsenterer dit trådløse netværk.. hvis du dobbeltklikker på den skulle du få et vindue op hvor du vælger et netværk.
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
29. marts 2007 - 15:07 #6
Når jeg gør det, kommer den frem som den plejer, men der hvor netværkene skulle stå.. står der en tekst fra windows om at jeg bruger et andet program til at konfigurere det trådløse net.. men det gør jeg ikke.. og den fane i indstilliner hvor jeg skal sætte windows til det, findes ikke!!
Avatar billede jps6kb Novice
29. marts 2007 - 15:26 #7
Ahh ja, den har jeg bøvlet med.. der er en guide et sted.. ser lige om jeg kan finde den.
Men der er nok noget software installeret til at håndtere trådløse forbindelser.. sådan er det tit.. og oftest er det rigtig dårligt software. :)
Avatar billede jps6kb Novice
29. marts 2007 - 15:31 #8
Højreklik på Denne computer og vælg "Administrer" .. Vælg Tjenester og så toggle den service der hedder "Automatisk konfiguration af trådløse enheder".
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
29. marts 2007 - 16:35 #9
mange tak. det hjalp..
sådan noget måtte Windows meger gerne gøre opmærksom på at man kan :)
Avatar billede jps6kb Novice
30. marts 2007 - 08:36 #10
tak for point. :) Ja, det er rigtigt.. men her vil jeg give Acer skylden. Ligesom HP vist også har sådan noget software på deres laptops.
Det sætter sig virkelig fast og insisterer nærmest på at det vil styre skidtet. :) Men godt det virker igen.
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
30. marts 2007 - 21:01 #11
Okay. ja.. denne maskine havde ikke sådan software.. Sådanne problemer må man vel bare acceptere med pc'er.
Derfor er jeg gået over til MAC. :)