Avatar billede torejessen Nybegynder
29. marts 2007 - 09:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Online fotoalbum med automatisk thumbnails

Hej
Jeg vil lave et online fotoalbum for en gruppe personer, med mulighed for at uploade billeder. Jeg vil gene have en funktionalitet som automatisk laver en thumbnail af de nye billeder.
Hvilket program kan jeg bruge?
(Jeg har et mailhotel og vil ikke have et nyt webhotel til funktionaliteten. Helst en viden om hvordan jeg kan programmere det, og hvilket program der kan bruges.. Photoshop? Lightroom? Noget helt andet?)
Mit webhotel er Web10.dk

Mvh
Tore
Avatar billede macintosse Nybegynder
29. marts 2007 - 10:06 #1
Avatar billede macintosse Nybegynder
29. marts 2007 - 10:08 #2
Kan ses i brug her
http://macintosse.dk/mg2/
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
29. marts 2007 - 16:46 #3
F.eks Coppermine: http://coppermine-gallery.net/index.php. Kan tilpasses meget individuelt.

Se et eksempel her: http://www.digiphoto.dk/fly/index.php?cat=4

eller demoer her: http://coppermine-gallery.net/demo/cpg14x/
Avatar billede torejessen Nybegynder
29. marts 2007 - 22:02 #4
Hej med jer og tak for hjælpen.
Jeg kan se at de begge er lavet i PHP (og coppermine i mysql)
Jeg kan selv programmere lidt ASP (3.0), hvilket jeg har samt access på mit webhotel. Har ingen erfaring med PHP.
Det skulle helst virke på mit nuværende hotel.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. marts 2007 - 14:34 #5
Du kan faktisk sagtens sætte Coppermine op, uden at kunne nogle af delene. Du skal blot uploade pakken, sætte rettigheder på et par mapper, og køre en "installation" online. Alt bliver herefter oprettet automatisk. Har selv Coppermine kørende hos web10 på et PHP webhotel.
PHP er i øvrigt meget nemmere at gå til, end ASP.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 15:45 #6
Respons!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 00:47 #7
?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 17:16 #8
!!!
Avatar billede torejessen Nybegynder
18. august 2010 - 20:52 #9
svar