Avatar billede ptm Nybegynder
28. marts 2007 - 22:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fejl ved op start af computeren

hver gang jeg starter computeren op(med Microsoft® Windows Vista™ Home Premium) får jeg altid følgende fejlmeddelelser:

avgas.exe - programfejl
Det lykkes ikke at initialisere programmet korrekt (0xc0000142)

lige efter kommer også fejlmeddelsen:
Windows Kalender er holdt op med at fungere

og gang på gang virker f.eks Avant Browser ikke?

Er det bare VISTA der er blokere?

Hjælp!
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. marts 2007 - 22:41 #1
Det er dit antivirus program der fejler - har du opdateret til sidste nye version?
Avatar billede ptm Nybegynder
29. marts 2007 - 22:28 #2
jeg har fjernet antivirusprogrammet og det løste kun det første problem.
Jeg får stadigvæk fejlmeddelsen:
Windows Kalender er holdt op med at fungere
og Avant Browser kan jeg ikke få til at fungere.
Avatar billede zond Nybegynder
01. april 2007 - 01:36 #3
Jeg har lige haft samme problem med en spritny Dell Inspiron 6400 med Vista.
Problemet er, at AVG's Anti Spyware ikke er kompatibelt med Vista, ikke i den gratis version ihvertfald. Den releases ifølge Grisoft i midten af april. ( http://forum.grisoft.cz/freeforum/read.php?9,95472,backpage=,sv= )
Indtil da er der vist ikke andet at gøre end at afinstallere AVG AntiSpyware. Jeg har stadig AVG free 7.5.446 installeret, men den kunne selvfølgelig være skyld i nogle af de andre problemer jeg har med samme maskine?!
Avatar billede ptm Nybegynder
02. april 2007 - 09:16 #4
jeg har kun BullGuard v7.0 på min maskine nu. Men det er rigtigt, at jeg på et tidspunkt også havde AVG's Anti Spyware kørende, men det afinstallere jeg med det samme. Men problemet er der endnu?
Avatar billede gah1 Nybegynder
02. april 2007 - 09:32 #5
Prøv at starte kalender.

Klik under filer.

Klik Indstillinger

Fjern flueben ved: Påmindelser skal vises selv om kalender ikke kører.

Informer venligst hvis dette løste problemet.

M.v.h.
Avatar billede ptm Nybegynder
08. april 2007 - 21:25 #6
Jeg har prøvet at som forslåget, men det løste ikke problemet.
Jeg har hørt at fejlmeddelselsen også kan komme, fordi jeg har
importeret oplysninger fra en anden kalender??
Kan det hænge sammen med at VISTA  er på engelsk!?!
Avatar billede ptm Nybegynder
13. april 2007 - 23:52 #7
jeg har afinstalleret BullGuard v7.0 og vupti mine problemer er løst.
Nu kan jeg bruge Avant Browser og får ingen fejlmeddelelse ved opstart.