Avatar billede shivan Nybegynder
28. marts 2007 - 20:53 Der er 3 kommentarer

Ekstern NTFS + Linux - problem?

Jeg skal til at køre linux på min computer. Jeg har et eksternt en ekstern harddisk som kører NTFS. Kan jeg forvente nogen problemer?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2007 - 20:55 #1
Nu ved jeg ikke hvilken *nix du skal kører, men prøv at læse her: http://www.mjmwired.net/resources/mjm-fedora-fc6.html#ntfs
Avatar billede strych9 Praktikant
28. marts 2007 - 21:34 #2
Linux læser NTFS fint. Du skal ikke forvente at den skriver fint til NTFS partitioner. Det anbefales vist stadig at man kun mounter NTFS som read-only.
Avatar billede kristianiversen Nybegynder
29. marts 2007 - 21:07 #3
På min debian maskine bruger jeg NTFS meget, både til læsning og skrivning. Det kører uden problemer. Jeg har ikke haft datatab endnu, så vidt jeg ved. Jeg har dog også kun kørt med det i 3 måneder, men stadigvæk :)

Hvis ntfs-3g ikke i forvejen er på din maskine, så er det i hvert fald det du skal have installeret :)