Avatar billede c_s_p Nybegynder
28. marts 2007 - 16:32 Der er 2 kommentarer

Hastighed på trådløs netværk

Hej

Jeg har et problem med min hastighed på mit trådløse netværk (linksys Acces point), idet den er ca. 1 mbit lavere end hvis jeg måles den med netkabel istedet. Er der nogle der kan hjælpe mig md en forklaring på dette, og måske mere relevant om jeg på nogen måde kan udbedre dette, så jeg har samme hastighed hvad enten om jeg anvender kabel eller trådløs?

På fothånd tak.
Avatar billede triton Nybegynder
28. marts 2007 - 16:49 #1
WLAN er et delt medie,dvs at alle trådløse kompenenter skal deles om båndbredden.

Den angivne hastighed på wlan'et er også afhængig af kryptering og signal styrke.
Så hvilken kryptering kører du med, hvilken netværk (f.eks. a/b/g)
Hvad er din internet hastighed?

Og kan du downloade hurtigere fra en stationær maskine end fra internettet?
Avatar billede c_s_p Nybegynder
02. april 2007 - 10:43 #2
Jeg kører med WEP 128bit kryptering, og med netværkstype g. Signalstyrken er udmærket (sender står ca. 3-4 m fra modtager). Min internet hastighed er 5mb i down og 1mb i up. det kan jeg også fint måle det til, hvis jeg laver direkte kabelforbindelse istedt for at bruge wlan. Jeg har ikke en stationær, så det ved jeg ikke om jeg kan :-(