Avatar billede nardus Nybegynder
28. marts 2007 - 10:11 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Znote 6015WD blæser kører konstant

Hejsa,

Er der nogen, der skulle have en god forklaring på, hvorfor blæseren konstant kører i en nyerhvervet Znote 6015WD?

Blæseren snurer rundt så snart Windows er startet (kører Windows Vista Premium), 2 GB, 1,6 GHz core duo 2.

Jeg har forsøgt at opdatere BIOS til den seneste version men desværre uden held.
Avatar billede lzs Nybegynder
28. marts 2007 - 16:18 #1
Er sikker på, at CPU'en  clocker ned og ikke kører 1.6 GHz hele tiden?
Avatar billede nardus Nybegynder
28. marts 2007 - 18:16 #2
Såvidt jeg lige kan se ved hjælp af et lille program fra Intel, så clocker den korrekt ned.
Avatar billede nardus Nybegynder
29. marts 2007 - 08:40 #3
Jeg har forsøgt at instal lere programmet RightMark CPU Clock Utility for at følge lidt med i, hvad der foregår. CPU'en clocker mellem 1,6 og 0,8 GHz. Temperaturen på CPU'en ligger og svinger mellem 44 og 46 rader. Jeg ved godt, at software sjældent kan måle temperaturen korrekt - men hvor langt ned skal man normalt, før blæseren slår fra?
Avatar billede lzs Nybegynder
29. marts 2007 - 16:00 #4
Jeg ved det desværre ikke. Kender du andre der har den bærbar? er du sikker på at det ikke er normalt at blæseren kører næsten hele tiden? selvfølgelig skal den ikke køre på fuld tryk hele tiden, men min bærbars blæser kører også næsten hele tiden
Avatar billede huset Praktikant
29. marts 2007 - 16:24 #5
Du kan skifte strømskema til den via kontrolpanel > strømstyring

Blæseren slår aldrig fra, men neddrosles.
Avatar billede nardus Nybegynder
30. marts 2007 - 09:40 #6
Ja, jeg kender en, der har en magen til, og der er blæseren stort set lydløs, når computeren er idle eller når tekstbehandling bruges.

Blæseren kører stort set på fuld kraf det meste af tiden. Jeg har oplevet enkelte gange, at blæseren har droslet ned og faktisk været næsten helt lydløs - men kun i et minutstid eller mindre.
Avatar billede huset Praktikant
30. marts 2007 - 09:49 #7
Skift strømstyringsskema
Avatar billede nardus Nybegynder
30. marts 2007 - 09:57 #8
Jeg har forsøgt med de 3, der ligger i Vista - og lige meget hjælper det.
Avatar billede huset Praktikant
30. marts 2007 - 10:33 #9
Hr du leget med NHC?
Avatar billede nardus Nybegynder
30. marts 2007 - 12:57 #10
Jeg får en blue screen of death, når jeg forsøger at køre NHC :(
Avatar billede lzs Nybegynder
30. marts 2007 - 13:28 #11
Og du har også downloadet "Intel Core Duo and Intel Core 2 Duo patch"?
Avatar billede huset Praktikant
30. marts 2007 - 15:43 #12
Intel Core 2 Duo patch ????
Avatar billede nardus Nybegynder
30. marts 2007 - 16:07 #13
Jeps - men mon ikke det er fordi NHC ikke understøtter Vista endnu?
Avatar billede lzs Nybegynder
30. marts 2007 - 19:32 #14
Huset >> det står på deres hjemmeside, ikke noget jeg har fundet på :P
Avatar billede huset Praktikant
30. marts 2007 - 19:38 #15
Jeg har aldrig hørt om en Intel Core 2 Duo patch :)
Kan ikke se hvad der skulle gemme sig under denne.

Ahh så ikke det var Vista :D
NHC er pt under udvikling til Vista, men der findes endnu ikke en release dato.
Avatar billede nardus Nybegynder
13. maj 2007 - 18:59 #16
Lukker
Avatar billede huset Praktikant
16. maj 2007 - 07:41 #17
Hvorfor tager du selv point ???
Avatar billede nardus Nybegynder
16. maj 2007 - 08:36 #18
Jeg fik ikke løst problemet. Blæseren kører stadig lystig.

NHC kunne ikke løse problemet.
At skifte strømskema i Vista havde jeg prøvet uden held.