Avatar billede stiophan Nybegynder
27. marts 2007 - 22:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af FTPserver - til WAN

Hey.
Nu har jeg prøvet at søge lidt på dette, men har ikke kunne finde noget.

Jeg har opsat en FTP server, som virker ganske udmærket ved hjemmenetværket. Jeg skal have lavet det, så det gan bruges WAN, så min bror kan komme på den hjemme hos ham. Jeg kan imidlertidigt ikke finde ud af at gøre dette.

Kan ikke findeet sted i Bulletproof hvor jeg kan ændre IP-adressen (som nu er intern) til den IP man bruger "uden for routeren".
Skal jeg ændre noget i routeren (Linksys BEFW11S4), som jeg har læst andre har skullet?

Mvh. Steffen
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 22:08 #1
du skal logge på din router, og ind under advanced og forwarding, og forwarde port 21 (som er FTP) til din FTP servers IP adresse.
Avatar billede stiophan Nybegynder
27. marts 2007 - 22:31 #2
Det forstår jeg umidelbart ikke noget af. Når jeg kommer ind under forwarding få jeg følgende menu:

http://peecee.dk/?id=36695

Her skriver jeg hvad?
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 22:40 #3
under ext skriver du 21 begge steder flueben i TCP IP skal være din maskines IP, og så flueben i enable
Avatar billede stiophan Nybegynder
27. marts 2007 - 22:45 #4
Prøver lige at finfr ud af det virker.. Så jeg skal ikke bruge routerens IP, når det er en computer "udefra" der skla ind?
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 22:52 #5
jo du skal benytte din offenlige IP, og routeren "oversætter" så det til din interne IP adresse.
Avatar billede stiophan Nybegynder
27. marts 2007 - 22:59 #6
Jeg takker for din hjælp
Avatar billede stiophan Nybegynder
27. marts 2007 - 23:09 #7
Nå, min bror kan ikke komme ind på den endnu..

Han skriver ftp://xx.xx.xxx.xxx hvorefter han kommer frem til at skrive username og password. Her får han ikke lov til at logge ind. Han har skrevet store og små bogstaver som de skal være