Avatar billede illuzion1337 Nybegynder
27. marts 2007 - 16:38 Der er 5 kommentarer

Hjælp vdr. harddisk problem søges

Jeg har et problem med min ene harddisk, som er Master og derfor indeholder XP. Den er delt op i 2 partioner. C: på 20GB (WinXP) og X: på 280GB. Når jeg eksempelvis overfører data fra C: til X:, begynder min pc at lagge. Kan ikke flytte musen i nogle sekunder og bliver ustabil, indtil overførrelsen er fuldført.
Jeg har 2x320GB diske som Slave. Overfører jeg noget data mellem disse 2 er der ingen problemer. Prøver jeg at overfører data fra/til Master disken, begynder computeren igen at lagge og blive ustabil.
Fejlen er derfor blevet lokaliseret til at være min Master disk som har problemer.

Jeg har forsøgt mig med programmet 'Process Explorer' og den viser tydeligt at der er problemer. Den bruger en del af processor-resourcer på noget der hedder: 'Hardware intterupts'. Kan ses til højre på screen shot'et.

Ingen har hidtil kunne hjælpe mig til en løsning. Men nu har jeg forsøgt mig med 'Everest Home Edition', og den viser også noget. Men kan desværre ikke tyde det:

Master disk, som er ustabil:
Aktiv UDMA Overførsels Tilstand UDMA: 0
ECC Bytes: 50

Slave diske som virker optimalt:
Aktiv UDMA Overførsels Tilstand UDMA: 5 (ATA-100)
ECC Bytes: 4

Link: http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&p...

Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Ellers må jeg sende disken ind til RMA.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. marts 2007 - 16:51 #1
prøv at slette ide-controlleren og genstart, (2. Gange)
hvis det er s-ata diske, så prøv at geninstallere controller driveren igen, el. hent evt. en opdateret.O)
Avatar billede illuzion1337 Nybegynder
27. marts 2007 - 17:10 #2
Har forsøgt at slette dem under system > enhedshåndtering. Men det hjalp ikke på problemet desværre. Har du andre bud :)?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. marts 2007 - 17:11 #3
geninstaller driveren..O)
Avatar billede illuzion1337 Nybegynder
27. marts 2007 - 17:42 #4
Det gør den automatisk. Har aldrig nogen sinde skulle installere den. Det var først efter min WD Raptor døde og jeg blev nødt til at installerede XP på en af mine Slave diske, at problemet er opstået. Kan det tænkes at min harddisk er defekt?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. april 2007 - 18:41 #5
Det er ellers tit løsningen på det problem..??
Det sker jo ikke noget ved at prøve..O)

problemet er jo at master disken kører alt for langsomt..
http://dbhome.dk/bartfreak/guider/Langsom%20computer2.htm

hvis det ikke virker, ville jeg sende den til rep..