Avatar billede frostedflake Nybegynder
27. marts 2007 - 16:00 Der er 5 kommentarer

tilføjelse af asp.net dokumenter til et klassisk asp website

Hej.

Jeg sidder med det problem at jeg har et website der kun indeholder klassisk asp, som jeg gerne vil tilføje et nyt modul til, lavet i asp.net.

Jeg kan bare ikke få det til at fungere.

Jeg arbejder på websitet igennem frontpageextentions, hvilket er første gang for mig, da jeg normalt udvikler på min lokalmaskine og uploader bagefter.

jeg har oprettet et bibliotek i websitet til mit nye modul, tilføjeg min aspx og min aspx.cs filer. der efter har jeg tilføjet en web.config til selvsamme biliotek. Problemet er bare at den siger at der ikke er adgang til at se fejlmeddelelser fra andet end lokalmaksinen, og da jeg sidder eksternt og arbejder på skidtet er det skidt for mig.
Jeg har angivet <customErrors mode="Off"/> i web.config som jo sku gøre det muligt for mig at se fejlmeddelelser uden at sidde på lokalmaskinen.
Så lige nu fatter jeg ikke en skid af hvad jeg skal gøre for at få det til at virke.

hjæææælp
Avatar billede ladyhawke Novice
27. marts 2007 - 16:11 #1
Der er vel igen .NET fortolker på den server eller hvordan? Du kan da nok henvise til dine .NET sider, hvis bare de ligger på en IIS, som har ASP.NET installeret og konfigureret....

ASP og ASP.NET er jo ikke just det samme
Avatar billede frostedflake Nybegynder
28. marts 2007 - 12:14 #2
jeg kan sagtens henvise til mine asp.net sider, men problemet er at der kommer en fejlmeddelelse når jeg prøver at køre dem...altså den normale fejlmeddelelses skærm når en asp.net side indeholder en fejl. Jeg kan bare ikk få adgang til at se, hvad fejlen er eller debugge, da jeg sidder på en ekstern maskine. Dette undrer mig, da jeg har angivet i web.comnfig at <customErrors mode="Off"/>. Så vidt jeg ved så sku det give adgang til at se en detaljeret fejlmedelelse fra hvilken som helst maskine og ikke kun den skidtet ligger på, hvilket ikke sker.
Avatar billede ladyhawke Novice
28. marts 2007 - 12:31 #3
ligger de på samme IIS?
Avatar billede frostedflake Nybegynder
29. marts 2007 - 08:30 #4
hvis du mener de alm. asp sider og så mine nye asp.net sider, så er svaret ja.
Avatar billede ladyhawke Novice
29. marts 2007 - 08:47 #5
Det er det jeg mener, jeg tror det er årsagen til dine problemer, med mindre de ligger i hver sin folder, med ASP som handler på den ene og ASP.NET som handler på den anden (det ved jeg ikke om man kan faktisk)