Avatar billede voetmann Nybegynder
27. marts 2007 - 09:19 Der er 3 kommentarer

Oracle CLOB og Java

Er der noget der kan fortælle mig hvad jeg gør galt i forhold læse en oracle CLOB datatype til en Java String.

public ArrayList getBeskrivelse() throws Exception {

        Class.forName("oracle.jdbc.driver.OracleDriver");
        Connection forb = DriverManager.getConnection("jdbc:oracle:thin:@xxx:xxx:xe","xxx","xxx");
        Statement stmt = forb.createStatement();
        ResultSet rs = stmt.executeQuery("SELECT DISTINCT KURSUSBESKRIVELSE FROM KURSER WHERE FS_AAR = 2007");
        ArrayList a = new ArrayList();
        while(rs.next()) {
        Clob clob = rs.getClob("KURSUSBESKRIVELSE");
        String myText = clob.getSubString(1, (int)clob.length());
        a.add(myText);
        }
        return a
        }

// Allan
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2007 - 05:08 #1
Jeg tror ikke at DISTINCT og CLOB er en god kombination - prøv uden DISTINCT.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2007 - 05:08 #2
Selve koden virker meget tilforladelig.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2007 - 05:35 #3
OK ?