Avatar billede pixar13 Nybegynder
26. marts 2007 - 15:30 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Nyt/Første Digitalkamera

Heej folkens.

Jeg skal have et nyt, og mit første digi. kamera.
Jeg vil helst ikke ofre mere end 1500kr (hvorefter jeg selvfølgelig skal købe taske og kort ved siden af). Billedet skal tages ØJBLIKKELIGT efter jeg trykker på knappen. Desuden skal det have mindst 7 megapixel, og 3 x optisk zoom (selvfølgelig gerne mere).

Hvad skal jeg købe?
Avatar billede twotimes Nybegynder
26. marts 2007 - 16:29 #1
Vil bare lige sige at du så vidt jeg ved ikke kan få et kompakt kamera der tager billedet præcis når du trykker. Det kan kun ske hvis kameraet ikke selv skal stille skarp. På nogle kameraer kan du holde knappen halvt nede og på den måde fokusere. Når du så trykker knappen helt ned tages billedet med det samme.
Avatar billede pixar13 Nybegynder
26. marts 2007 - 17:26 #2
Okay. Så må det jo blive løsningen. Hvilket skal jeg vælge?
Avatar billede pixar13 Nybegynder
26. marts 2007 - 17:40 #3
Desuden skal der være antirystfunktion i.
Avatar billede uffesteenberg Novice
27. marts 2007 - 00:02 #4
Tror dine krav mht. 7 megapixel og antishake er lidt svære at indfri for 1500... men jeg kan tage fejl. Desuden er antiryst ikke supervigtig, når du kun har 3x optisk zoom.. hvis du skyder i ok belysning er det ikke noget problem.. og ellers kan du bare sætte iso-værdien op til 200 eller mere, så kan den bruge en hurtigere lukkertid for at undå rystelser..
Avatar billede milter Ekspert
27. marts 2007 - 20:35 #5
Prøv at kigge på Canon A710is.

Det koster godt nok lidt mere, men det kan de ting, du leder efter. Jeg har selv haft et i 2 måneder og er yderst tilfreds med det.

http://www.dpreview.com/reviews/CanonA710IS/
Avatar billede pixar13 Nybegynder
28. marts 2007 - 12:08 #6
Det kunne være en mulighed, men jeg så altså helst, at det blev indenfor de 1500kr jeg har til rådighed.

Er der virkelig ingen løsninger?
Avatar billede uffesteenberg Novice
28. marts 2007 - 12:13 #7
Du kan overveje at købe kameraet if.eks. Tyskland..
Bare søg modellen på http://froogle.google.de/

Så vidt jeg kan se er det billigste sted 226 euro -->
http://froogle.google.de/froogle?q=A710is.&btnG=Froogle-Suche&scoring=p&sa=N&start=80

Her er den engelske Froogle-side http://froogle.google.co.uk/
Avatar billede pixar13 Nybegynder
28. marts 2007 - 15:37 #8
Tak for dit svar.

Men jeg er desvære kun interreseret i at købe det, enten i en butik i DK, eller en dansk internetshop. Kan det ikke lade sig gøre?
Avatar billede uffesteenberg Novice
28. marts 2007 - 16:42 #9
Jeg tror det bliver svært for 1500,-
Prøv evt. at spørge på fotokritik.dk... måske er der nogen, der har et tip der...
Avatar billede pixar13 Nybegynder
29. marts 2007 - 07:36 #10
Det vil jeg prøve. Mange tak.

Der var ingen der løste mit spørgsmål, men alle jeres svar hjalp mig på vej - Så alle der vil have point, smid et svar.

Pixar13
Avatar billede uffesteenberg Novice
29. marts 2007 - 07:53 #11
Jamen, lad os da bare dele.. held og lykke med jagten :-)
Avatar billede milter Ekspert
29. marts 2007 - 12:32 #12
.... og et fra mig
Avatar billede pixar13 Nybegynder
30. marts 2007 - 12:00 #13
Tak for hjælpen - og god weekend.