Avatar billede travelnow Nybegynder
26. marts 2007 - 14:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Rigtig autocomplete

Er der nogen her der ved om det kan lade sig gøre at lave en 'rigtig' autocomplete. Dvs. det jeg har nu er ang. byer, hvis jeg skriver Køben, står der København i dropdownen under, som jeg så kan/skal vælge, hvis jeg ikke vælger noget står der bare Køben og det er jo ikke et valid bynavn.
Det jeg mener er at det skal være på samme måde som de fleste windows programmer, dvs. at når man skriver Købe..., står der også nhavn som markeret, sådan at hvis feltet forlades står der København.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2007 - 15:30 #1
Jeg tror at du skal have fat paa et AJAX toolkit.
Avatar billede travelnow Nybegynder
26. marts 2007 - 15:40 #2
Det har jeg eller rettere sagt jeg bruger Atlas versionen, men er det muligt via Ajax toolkit, hvis ja har du et eksempel eller et link
Avatar billede neoman Novice
26. marts 2007 - 16:06 #3
Du kan dl'e toolkit'et her http://ajax.asp.net/downloads/default.aspx?tabid=47
og på samme side er der link til View Toolkit Live
Avatar billede travelnow Nybegynder
26. marts 2007 - 16:18 #4
Alt det har jeg selvfølgelig kigget på, men der står ikke noget jeg kan bruge, deres eksempel er den hel traditionelle autocomplete.
Det jeg spørger om er et eksempel eller link til det jeg efterspørger..
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. marts 2007 - 18:08 #5
Avatar billede travelnow Nybegynder
27. marts 2007 - 09:43 #6
Snepnet>>
Den er ikke hel rigtig, men noget i den stil.
Dropdown'en skal først udfyldes når man indtaster noget (f.eks. 2 bogstaver). Det er for vildt at indlæse alle større byer i hele verden.

Det gør ikke noget den koster penge, ikk fordi jeg vil købe det, mere fordi at jeg vil vide om det kan lade sig gøre, for hvis det kan lade sig gøre, er det jo 'bare' et spørgsmål om at finde ud af hvordan.
(det skal dog kunne laves i .net/javascript/ajax, så javaApplet ell. lign. duer ikke)
Avatar billede snepnet Nybegynder
29. marts 2007 - 14:12 #7
Komponenten understøtter en hel masse forskellige ting - og mit bedste gæt er, at den vil kunne sættes op som du ønsker (jeg kan dog ikke garantere det).
Du kan jo hente den og tage et kig på den.
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. juli 2007 - 09:07 #8
Hvordan går det her?
Mvh
Avatar billede travelnow Nybegynder
02. juli 2007 - 09:27 #9
Hejsa, tak fordi du minder mig om den her tråd, og mange tak for løsningen.
Ja jeg downloadede componentet fra Telerik og har nu for ca 14 dage siden fået det til at virke som vi vil have det, og jeg må sige at det virker perfekt nu, det er live på vores hjemmeside.
Og til den pris er det et fund, jeg er sikker på at jeg skulle bruge langt flere ressourcer/timer end det componentet koster.

Så kom med et svar så du kan få dine point.
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. juli 2007 - 09:43 #10
Kommer her :o)
Mvh