Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
26. marts 2007 - 12:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PC boot'er ikke.

Hej

Jeg har haft min mce2005 pc i stuen i ca. 2 år. Den er sat op til at gå i dvale efter et tidsrum på 15 minutter. Der har ikke været hardware issues med den i den tid. Men nu har jeg følgende problem.

Når jeg tænder for min PC på fronten af mit kabinet starter kølerne. HDD'en brummer et sekund (uden at det kan ses på HDD indikatoren??) og derefter sker intet. Motherboarded indikerer at der er strøm på fra den bliver tændt på bagsiden af strømforsyning. Jeg har efterfølgende taget DVD, HDD, TV-tunerkort og ekstra ramklods ud så der er det følgende tilbage:1 ram klods, kølere, PSU, strømforsyning, motherboard og AGP-grafikkort. Der sker det samme. Kølerne starter og fortsætter uden at der sker det mindste (alle kølere kører).

Jeg har byttet ram’en ud bare for at se på om den kunne være futtet af, men ingen ændring.

Kabinettet samt strømforsyning er renset for støv.

Så er der, som en bonus, et mærkeligt fænomen. Er strømforsyningen først slukket og tændt igen så vil kølerne ikke starte op den første gang, efter manglen på strøm, før jeg har ventet et par minutter, uanset hvor mange gange jeg trykker på powerknappen. Hvad kan denne forsinkelse skyldes? Kølerne kan starte op minutter efter jeg har trykket på powerknappen. Dvs. Den ved jeg har forsøgt at tænde den…

Jeg har målt spænding på samtlige strøm stik og de giver den rette spænding.

Hvad skal man som minimum have for at kun komme til BIOS’en? Altså hvor strippet kan motherboarded være?

Nogen der kunne give fif og gode råd?

Vh, Mikkel
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. marts 2007 - 12:41 #1
Har haft samme problem før. Der var det en defekt strømforsyning. Virkede fint efter jeg skiftede den. Har du prøvet med en anden?
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
26. marts 2007 - 12:51 #2
Jeg er igang med at lokalisere en strømforsyning og et grafikkort. Så må vi se. Jeg håber du har ret, men vil ikke købe en før jeg ved det med sikkerhed.
Vh, Mikkel
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
31. marts 2007 - 20:29 #3
Det viste sig at være både strømforsyningen og motherboardet. Præcis hvorfor ved jeg ikke, men sådan er det jo engang imellem. Alt er opppe at køre igen.
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
31. marts 2007 - 20:30 #4
Haps.