Avatar billede foralias Praktikant
26. marts 2007 - 10:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere domæner på samme server - Kan ikke få det til at spille

Jeg har sat en web-server op med en fast ip adresse.
På gratisdns.dk har jeg bedt om at få mit domæne peget ned på ip adressen (a-record mener jeg det hedder!?!).
Når jeg pinger mit domæne får jeg da også den rette ip adresse, så det er vel ok?

Dernæst har jeg på iis'en tilføjet mit domæne og indsat host header name både med www og uden. Derudover har jeg stoppet default og administration sitet.

Når jeg så forsøger at gå ind på mit domæne via en browser, får jeg "404 siden kan ikke findes".
Prøver jeg så at starte default sitet op og beder det pege ned på mit bibliotek hvor mit domæne ligger kan jeg godt komme ind i det. Prøver jeg så at ligge host header name ind på default sitet, får jeg "404" igen.

Har i nogle ideer til hvad jeg kan have gjort forkert?

Ps. det er første gang jeg prøver dette, så vær rare ;-)
Avatar billede screem_brille Novice
26. marts 2007 - 11:26 #1
du husker at få det nye site til at kigge efter den rigtige default fil ikke ? (såvidt jeg husker er det default.htm, og 2-3 andre den normalt har som default), hvis din "start" fil ikke er listet der, vil siden ikke kunne blive vist uden du har den eksakte URL
Avatar billede foralias Praktikant
26. marts 2007 - 11:39 #2
Jo jo jeg bruger default.asp og det er den første den leder efter.
Avatar billede foralias Praktikant
26. marts 2007 - 11:44 #3
Argh, så fik jeg løst problemet (tror jeg nok) i stedet for at hamre den eksterne ip adresse ind sammen med host headeren (som jeg ellers havde læst jeg skulle) prøvede jeg at sætte den til "all unassigned" så virker det øjensynligt.
Avatar billede jgkl Nybegynder
11. april 2007 - 20:41 #4
Hvis du vil have flere sites til at kører ordentligt under iis skal du lave nogle forward dns zoner, samt give din websites i iis navne til dns...

Her er en side som forklarer det på en (for mig) nem forståelig måde

http://www.iisanswers.com/dns_for_iis.htm