Avatar billede thanse21 Nybegynder
26. marts 2007 - 09:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre collation på databaser i MSSQL 2005

Hej Eksperter,
Ville lige høre hvad jeg gør hvis jeg skal ændre collation på en database. Det skal virke med "tilbagevirkende kraft", dvs at eksisterende kolonner i tabeller skal få den nye collation.

Nogen der har en ide?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. marts 2007 - 12:10 #1
Måske noget med:
ALTER DATABASE MyDatabase COLLATE <desired collation>
Avatar billede thanse21 Nybegynder
26. marts 2007 - 14:48 #2
Den ændrer ikke med tilbagevirkende kraft.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
26. marts 2007 - 17:49 #3
Prøv eventuelt at se på http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms179254.aspx.
Jeg vil tro at det samme gør sig gældende for SQL Server 2005, selv om jeg har skrevet artikkelen baseret på erfaringer fra SQL Server 2000.

Se event. også på følgende svar:
http://www.eksperten.dk/spm/769185
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
26. marts 2007 - 17:50 #4
Unsyld, artikkelne/bloggen jeg skrev, finder du på:
http://lorentsnv.spaces.live.com/blog/cns!235C78448ABCFC07!131.entry

Microsofts artikkel har jeg ikke skrevet ;-)
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
30. august 2007 - 09:31 #5
Fik du løst dit collation problem?
Avatar billede thanse21 Nybegynder
30. august 2007 - 09:52 #6
Nej det gjorde jeg ikke. Måtte omgå det på en anden måde. Det var i forbindelse med noget Sharepoint, som kræver en bestemt collation sammensætning for at virker korrekt. En kunde havde selv installaret og brugt default collation, som er forkert ifht Sharepoint. Men fik det løst på en anden måde.
Avatar billede thanse21 Nybegynder
05. juli 2012 - 09:18 #7
lukker