Avatar billede udp Nybegynder
25. marts 2007 - 20:55 Der er 3 kommentarer

Digital TV modtagelse

I et sommerhus med relativt dårlig analog antenne modtagelse er mit ?.
Hvis jeg anskaffer en digital antenne + en digital modtager
Vil jeg da uden videre kunne nedlægge de "gamle" antenner" og køre videre og modtage (DR, TV2 + evt flere) på den digitale

Mvh

UDP
Avatar billede vejmand Juniormester
26. marts 2007 - 06:44 #1
Avatar billede thov Forsker
26. marts 2007 - 15:02 #2
Det er de samme sendemaster og antenner som benyttes til digital-TV. Hvis dit nuværende analoge signal er dårligt, så vil du overhovedet ikke få noget billede med en digital-tuner.
Modast analog-TV, hvor dårlige modtageforhold bare giver lidt 'sne', så vil digi-tuneren lukke helt af. Det er 'ulempen' - enten er billedet knivskarpt, eller også får man sort skærm.
Din antenne skal være højere oppe, større, eller flere antenner 'stakket'.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. marts 2007 - 15:42 #3
Og digital signalet kommer fra TV2 antennerne.
Hvis det er på DR1 der er dårligt signal, har det ingen betydning for Digital TV.