Avatar billede puttitat Nybegynder
25. marts 2007 - 15:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DHCP-klient går amok og æder RAM+CPU?

Hej,

Hvorfor er det at jeg har en svchost.exe proces i min XP, der æder ca. 100 mb RAM, og 100% cpu, lige efter opstart? Den bliver ved indtil jeg lukker den, går ind i Tjenester, og starter tjenesten DHCP-klient igen? (det er den svchost der hører til dhcp-klienten)

Hvad kan forårsage dette?
Avatar billede milter Ekspert
27. marts 2007 - 21:07 #1
Hvilken starttype har du i Tjenester på DHCP-klient? Den skal være "Automatisk".

Får du nogen fejlmeldinger?
Avatar billede duper Nybegynder
28. marts 2007 - 14:16 #2
Har du installeret MS Office 2003?
Jeg har flere gange oplevet dette på en WinXP med Office2003 (på lovlige registerede produkter). Samtlige gange skyldes det Windows Update. Prøv at gå ind under kontrol og disable Automatiske opdateringer og se om det er her fejlen ligger. (Husk at genaktivere det).

Hvis det er Windows automatiske opdatering der forårsager dette hos dig, er den eneste løsning som jeg har fundet frem til, at skifte dens indstillinger til at bruge "WindowsUpdate" og ikke "MicrosoftUpdate", hvilket resulterer i at kun WinXP og ikke øvrige Microsoft produkter (såsom Office2003) opdateres.

Det kan gøres på følgende måde:
1. Gå ind på: http://update.microsoft.com/microsoftupdate
2. I venste menu vælg "Skift indstillinger"
3. I bunden sæt kryds i: Deaktiver Microsoft Update-software, og lad mig udelukkende bruge Windows Update

Mvh
Sune
Avatar billede puttitat Nybegynder
02. januar 2008 - 20:19 #3
intet svar