Avatar billede bjur Nybegynder
25. marts 2007 - 13:42 Der er 3 kommentarer

Hvilket digitalkamera?

Hej, jeg står og skal ud og investere i et digitalkamera til min ferie. Mit budget er på ca. 1700 kr. Hvilket kamera er bedst i den prisklasse.
Har selv kigget på følgende:

Sony Cyber-Shot dsc-w40 og dsc-w55.

Hvad kan i anbefale. Tak for hjælpen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2007 - 13:57 #1
Det er et stykke tid siden jeg selv købte, og da brugte jeg siden www.dpreview.com til at berstemme mig. du kan bl.a. sammenligne modeller http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp og i deres fora kan du læse hvad folk der har købt de forskellige modeller mener. jeg fin i sær meget ud af at læse de enkelte modellers negative kritik og sammenligne den
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. marts 2007 - 13:01 #2
Jeg synes personligt at Canons Powershot-serie giver en masse for pengene...
f.eks. denne http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=312982
Min kammerat har denne, og den tager MEGET gode billeder:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=186286
...og så har du også penge til overs til et større sd-kort!!

Pas på med testene... man ender let med at bruge MAAAAnge timer på små detaljer, som ikke betyder så meget (i hvert tilfælde i den prisklasse).
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. marts 2007 - 13:05 #3
Men du blier garanteret også tilfreds med Sony'erne... der er dog lige en smule mere zoom på Canons (4xoptisk) men det er jo ikke sikkert det kommer til at betyde så meget..