Avatar billede olelaursen Nybegynder
24. marts 2007 - 13:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Home/Professional

Kan jeg installere en Professional over en Home Edition, så alle indstillinger og indhold bibeholdes for alle programmer og styresystemet selv?
I bekræftende fald hvordan, og er der nogle ting, der særligt skal tages hensyn til?

M.v.h.
olelaursen
Avatar billede haverslev Novice
24. marts 2007 - 13:32 #1
Du kan "opgrade" dit XP Home med XP pro cd`en.
Men er din XP Pro cd gor "gammel" dvs uden f.eks SP2 og du har HOME SP2 installeret nu, så vil den ikke være med til en Opgradering.
Det Skal derfor være en XP Pro med SP2.
Smid din Windows cd i drevet og lad den starte op, når den er startet op så kommer der en blå skærm med "Velkommen til Microsoft XP" - Hvad vil du fortage dig ?
Klik på Installere Windows XP - Hvis du får en Fejlboks med at den version der er på pc`eren, at den er nyere end den der er på cd`en, så glem denne metode og der skal en helt ny installation til.
Hvis derimod der kommer en "drop down" menu frem, hvor du kan vælge "Opgradering, så følger du bare anvisningen.
Der slettes, ændres ikke på noget af dit nuværnede.
Avatar billede olelaursen Nybegynder
25. marts 2007 - 21:01 #2
Kan jeg på nogen måde sikre mig, at Professional udgaven er nyere end min nuværende Home Edition?
Jeg skal være sikker, før jeg køber.
Hvis "haverslev" kan svare på det, er der points.

M.v.h. og på forhånd tak.

olelaursen
Avatar billede leif Seniormester
25. marts 2007 - 21:04 #3
Hvis det er et nyt Køb skal du bare sikre dig at det ern en Pro med SP2 så vil den blive betragtet som Opgradering
Avatar billede haverslev Novice
26. marts 2007 - 08:48 #4
For at være 100% sikker på, at du kan ogradere, så skal du blot som skrevet, købe en Windows Xp Proffesional SP2 cd - og selvfølgelig i samme sprogversion.

Ps. der sker INTET ved at prøve en "anden" XP pro version, som beskrevet tidligere.
Hvis versionen IKKE er egnet opgradering, så får du blot fejlboksen frem og kan kun sige OK til at afslutte dit forehavende.
Avatar billede olelaursen Nybegynder
27. marts 2007 - 21:03 #5
Tak for både svar og kommentar.

M.v.h.
olelaursen