Avatar billede causasui Nybegynder
24. marts 2007 - 08:53 Der er 5 kommentarer

hente data ud og decode

Hej
Jeg sidder og bakser med sessions i mysql for anden dag i træk!!
Har nu et isoleret problem, skal hente min session data ud af mysql ikke via sessions(selvom jeg har lavet en session handler)  men manuelt:
Bruger flg script:
while (list ($data) = mysql_fetch_row($result))
                                        {
        print_r (session_decode($data));
        }

Hvis jeg skriver
                {
        print_r ($data);
        }
får jeg vist i browser: 1items|a:1:{s:5:"type1";i:1;}
Hvordan for jeg det lavet om til noget læseligt igen
Avatar billede johan.o Nybegynder
24. marts 2007 - 11:58 #1
Hm, hvad er det her 1items|a:1:{s:5:"type1";i:1;}, og hvad skal du bruge det til ?

Jeg går ud fra at det ligger som en samlet streng i din database siden $data kommer til at indeholde ovenstående, korrekt ?

Mvh. Johan
Avatar billede causasui Nybegynder
24. marts 2007 - 12:25 #2
Det er session data i en tabel. Forsøger at lave en indkøbskurv baseret på sessions i mysql hvilket IKKE er nemt efter min mening(er heller ikke haj). Har oprettet min. 3 forskellige løsninger baseret på tutorials på nettet. Kan da os få det til at virke, men der opstår hele tiden problemer såsom, ved klik på refresh oprettes der en ny session i DB hvilket der ikke skal, hvis jeg sætter min browser til ikke at bruge cookies, oprettes der en ny session id hver gang sider med session_handler.php requires.. Så helt let er det ikke...
Jeg har os installeret oscommerce for at se hvordan det er bygget op og aflæser i databasen her hvad der sker. oscommerce kører fint med cookies slået fra;)
Avatar billede causasui Nybegynder
24. marts 2007 - 12:32 #3
Ovenstående kode var bare et krampagtigt forsøg på at forstå meningen med Session Handling, troede det kunne lede hen til noget;)
Nu har jeg sådan set fået løst begge problemer.
Ved cookies slået fra virker det hvis jeg sætter:
ini_set('session.use_trans_sid', '1'); øverst i min session_handler.php fil.

Har dog en mistanke til at det så slet ikke er fra databasen jeg henter mine session data men fra urlen selvom data dog bliver registreret i databasen.
Er der nogen der kan vejlede lidt... please..
Avatar billede johan.o Nybegynder
24. marts 2007 - 12:44 #4
Er lige på vej ud af dørn :), men lidt grundliggende omkring sessions -->

session variabler (f.eks. $_SESSION['myVar']) eksistere kun på serveren.

session id (som serveren bruger til at holde styr på hvem du er) sendes enten som cookie eller som en del af URL'en. Linjen ini_set('session.use_trans_sid', '1');  kunne jeg forestille mig bestemmer om dit session id skal sendes via URL eller ej, men jeg er lidt rusten omkring session's så jeg må være dig svar skyldig.

Mvh. Johan
Avatar billede causasui Nybegynder
24. marts 2007 - 12:53 #5
Det er helt ok, håber på der dukker en session ekspert op;)