Avatar billede shivan Nybegynder
23. marts 2007 - 18:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Netværket virker ikke? Hvad kan det være?

Jeg har prøvet på at sætte et lokalnetværk op, men det virker ikke. Jeg vil gerne lave fildeling og printdeling. Jeg kan godt finde ud af at sætte det mest grundlæggende op, men hvis der er fejl ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Hvad kan det være??

Detaljer:
Der er 3 winXP computere som alle er sat til en switch.
Jeg har kørt netværksguide på dem alle og valgt Andet> "Denne computer opretter direkte forbindelse til internettet eller gennem en netværkshub. Computere på netværket opretter også direkte forbindelse til internettet eller gennem et netværkshub.

Det virker på en af dem, så den kan hente filer fra en af de andre. På den anden kan jeg godt se computerne når jeg søger efter dem men jeg får den besked om at "XXXX er ikke tilgængelig, kontakt netværksadministratoren hvis problemet fortsætter".

Er der nogen kan sige mig hvad jeg gør galt? Alle tre har windows firewall som måske forstyrrer, men er det ikke meget farligt at slå dem fra?

Hvad gør Egenskaber for LAN netværk > Godkendelse > Aktiver IEEE 802 1x godkendelse
???
På den computer hvor det er slået fra virker det faktisk, har det normalt noget med noget at gøre?
Avatar billede kenp Novice
27. marts 2007 - 18:44 #1
kontroller dine firewalls..

Har du en router på dit netværk så er det ikke helt så farligt.. eller i firewall tilad at du må køre fil og printdeling.
Avatar billede shivan Nybegynder
28. marts 2007 - 20:48 #2
jeg har fundet ud af de to af computerne kører norton internet security. Derfor giver jeg op.