Avatar billede hasse16 Nybegynder
23. marts 2007 - 14:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Haxdoor virus, og nu kan jeg ikke komme på nettet

Hej Alle,

Jeg fik igår den virus som blev sendt rundt som en mail fra tele2. Efter den blev kørt, har jeg ikke kunne komme på nettet. Jeg har forsøgt at formatere, men det hjælper ikke. Den finder adapter, men jeg får bare ingen IP, og den vil ikke modtage data. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede optical Nybegynder
23. marts 2007 - 14:51 #1
Jeg tror ikke rigtigt virusen har noget med det, at gøre - hvis du har formateret og du stadig ikke kan komme på. Har du installeret drivere til dit bundkort/netkort efter du formaterede?
Avatar billede hasse16 Nybegynder
23. marts 2007 - 14:53 #2
nej, men XP fandt dem selv.?? Jeg har prøvet at køre en FDISK og slette partionen helt, og er ved at ligge XP ind igen. Kan det være netkortet der er brændt af?
Avatar billede webgon Nybegynder
23. marts 2007 - 15:32 #3
Virussen der blev sendt i går som mails fra Tele2 med emne 'betalings service' er en keylogger der er udviklet til at læse dit password og netværksnøgle til netbank
Avatar billede hasse16 Nybegynder
23. marts 2007 - 17:09 #4
Hej...
Jeg har snakket med IT-producenten, som sagde at han havde haft et lignende problem. Jeg fik dog løst det problemet.
Avatar billede 2hard2get Nybegynder
23. marts 2007 - 22:44 #5
Du skal blot lave en systemgendanelse til sidst din PC virkede.

Tryk på START i nede i venstre hjørne.

START-alle programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendanelse
Avatar billede hasse16 Nybegynder
23. marts 2007 - 23:36 #6
prøvede jeg også først, prøvede at formatere alm., køre fdisk, og installere igen - intet virkede. Til slut skrev jeg denne kommando i kør: netsh  winsock  reset
og det virkede. Kort efter kunne jeg gå på nettet.