Avatar billede uffesteenberg Novice
23. marts 2007 - 14:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skal skærmen vinkles??

Leger indimellem med Photoshop, men jeg synes, det er lidt svært at vurdere, hvordan billederne kommer til at se ud, når jeg får dem printet hjemme eller via nettet..

Lysstyrken og farverne ændrer sig jo alt efter, hvordan man flipper sin fladskærm.. skal jeg bare gå efter den vinkling, hvor billedet fremstår mest detaljeret og mættet eller???
Avatar billede screem_brille Novice
23. marts 2007 - 14:20 #1
det benytter man ICC profiler til (ordenlige skærme, printere, og scannere osv) har ICC profiler, der sørger for at farverne er ens ligemeget om det er print, skærm osv (men kræver selvfølgelig at tingene er kalibrerede)
Avatar billede uffesteenberg Novice
23. marts 2007 - 14:29 #2
Jeg tror du misforstod mig.. jeg mener, hvis du prøver at tilte din fladskærm lidt bagud eller fremad bliver farver og lys lidt mørkere eller lysere.. til forskel fra en gammeldags monitor...
Avatar billede Jensen DK Novice
23. marts 2007 - 14:40 #3
Du skal tilde den til det punkt hvor du ser skærnen bedst pænest.
Avatar billede passiflora Juniormester
23. marts 2007 - 16:09 #4
Tror du får den mest ægte farve, ved de punkter du ser vinkelret på ...

Det er næppe mulig at tilte perfekt