Avatar billede donv Nybegynder
23. marts 2007 - 11:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af server og netværk

Jeg har:
2 pc-er med netkort
1 server med windows small business server 2003, med 1 netkort.
1 TDC internet forbindelse, med statisk ip-adresse.
1 Trendnet TW100-BRV204 Router med DMZ udgang.

Jeg ønsker at vide og få opfyldt:
1.hvilken rækkefølge jeg skal forbinde det hele med kabler så at serveren og de 2 pc-er er på internettet.
2. Skal man anvende DMZ porten på routern? Hvorfor og hvordan?
3. Serveren skal også bruges som internt netværk mellem pc-er og tilsluttede printer til serveren.
4. Skal der opsættes statiske ip-adresser på alle pc-er, og hvordan hænger det sammen med opsætningen i routeren.
5. Skal Serveren have et netkort mere? og hvorfor eller kan man bruge det udstyr jeg har.

Jeg er ikke en haj til dette men har selv bygget serveren og installeret windows server 2003. Nu mangler jeg bare hele opsætningen med ip-er osv samt den fysiske sammenkobling.

Håber på svar

MVH

Mikkel
Avatar billede screem_brille Novice
23. marts 2007 - 11:34 #1
fra TDC boks /modem/router -> trendnet -> wan forbindelse på Server, lan stikket på serveren til en switch hvor klienterne tilsluttes.

Det er IKKE smart at gennemføre hele SBS installationen, uden resten af netværket ikke er sat korrekt op, og serveren kan gå på nettet, inden guiden fuldføres. (det vil med 98% sikkerhed give dig problemer), og dit AD domain name, bør være whatever.local ikke internetdomæne.dk f.eks (det vil også nemt kunne give problemer)

serveren skal have 2 netkort, resten af dine spørgsmål venter vi med indtil server OG klienter kan gå på nettet.
Avatar billede donv Nybegynder
23. marts 2007 - 12:08 #2
takker foreløbig, jeg vil installere et netkort mere og begynder en ny opsætning af SBS

MVH Mikkel
Avatar billede screem_brille Novice
23. marts 2007 - 12:12 #3
når du går igang med at reinstallere (fra bunden det er det nememste) da vi begge så ved hvor og hvad du indtaster.
Avatar billede donv Nybegynder
27. august 2007 - 20:30 #4
sorry lukker