Avatar billede plovski Novice
23. marts 2007 - 10:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bluetooth-problemer (ingen bluetooth audio med Logitech dinovo)

Hej, jeg bøvler med bluetooth under vista. Jeg har logitech dinovo tastatur og mus for bluetooth og under xp har logitechs drivere understøttet services som headset og bluetooth audio. Det gør logitechs driver ikke længere. Der fortæller de mig, at jeg muligvis kan få mus og tastatur op at køre med en anden dongle, der også understøtter audio og andre services, men at den understøttelse opnås på bekostning af driverens integration med logitechs setpoint software (der fx gør det muligt at indstille musens mange ekstra knapper), og den har faciliteter, som jeg nødigt vil undvære. Jeg fandt også en "hack" på

http://www.dev-hack.com/forum/viewtopic.php?p=1332

der lader mig installere widcomms drivere, og de giver ganske rigtigt understøttelse for headset og audio på min logitech bluetooth dongle. Men dette på bekostning af muse-understøttelsen, og så har jeg blot fået et nyt problem.

Jeg har to spørgsmål:

1. Har nogen en løsning, der lader mig benytte min logitech bluetooth dongle til mus, tastatur, headset under vista, og faciliteterne i setpoint softwaren.

2. Det andet spørgsmål går på om nogen kan anbefale en bluetooth dongle, der understøtter de nævnte services under vista. Jeg tænker på helt at droppe mit dinovo tastatur, og i stedet gå efter et almindeligt kabel-keyboard og en almindelig radio-mus. Konkret tænker jeg på HP bt450.

På forhånd tak!
Plovfuren
Avatar billede plovski Novice
07. marts 2008 - 13:27 #1
Nå, det var der ingen, der kunne svare på.
Avatar billede peterproof Nybegynder
15. maj 2008 - 13:21 #2
Hej, jeg har lige købt mig et philips BlueTooth Headset og jeg kunne bare ikke få det til at virke på Dinovo Laser under Vista. Jeg har været gennem alt hvad du har beskrevet. Jeg kom til sidst til en løsning hvor jeg bruger en helt anden driver og efter installationen har jeg både Bluetooth microfon og Bluetooth lyd, samt Bluetooth høj kvalitets audio. Driveren fylder ca 40 mb og efter installation og reboot har du fuld funktionalitet, plus at jeg samtidig kan bruge dinovo driverne til indstillinger for mus og keyboards.. søg efter denne driver "anycom-bluetooth-usb200-250-vista-v6-0-1-6300" I google. Jeg kan ikke give nogen garanti for at dette er den korrekte måde at gøre dette på, men det virker for mig.

Jeg syntes at Logitech har en glimrende service, og at de altid er villige til at ombytte defekt udstyr osv.

Men det er lidt for dårligt af Logitech at de overhovedet ikke nævner at de ikke har support for Bluetooth Audio i deres Windows Vista Dinovo Media Desktop Laser Drivere. Det er frustrerende at vi kunder skal bruge så meget tid på at finde ud af at det simpelthen ikke kan lade sig gøre med de originale drivere.. Hvis Logitech Support læser dette, så kom gerne med en kommentat

Mvh

Dennis Weirich