Avatar billede mickni33 Nybegynder
23. marts 2007 - 09:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udvikling af webservice

Jeg kunne godt tænke mig at udvikle min egen webservie..
Men hvordan hænger sådan en webservice egentlig sammen?
I må gerne lave nogle links hvis i kender nogle tutorials.
Har kigget på nettet og har ikke rigtig fundet noget om hvordan man udvikler sin egen service.
Avatar billede faerch Nybegynder
23. marts 2007 - 10:27 #1
Hej

Jeg ved ikke helt præcist hvad du jagter - et udviklingsværktøj til web?
Der er andre kategorier her på siden der dækker dette.

Men et par forslag er:
http://www.joomla.org/
Gratis CMS system.
Php-baseret
award winning.

Visual studio web developer 2005
http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/
Gratis værktøj fra microsoft med mulighed for programmering i C# eller VB, men man kan komme langt uden at kode. Der er login og menukomponenter der er nem at sætte ind og kan justeres på alle mulige måder.
Dog skal det siges at webhotellerne ikke er gratis hvis der skal database med.
Den kan være lidt tung at komme igang med - men der er en del engelske videoer der giver en god start.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
23. marts 2007 - 12:01 #2
Nææææ det var ikke lige det..
Jeg udvikler i VC++ og vil gerne response og request til en webside. og her ville jeg gerne bruge en webservice til dette, som jeg måske selv kunne udvikle.

Jeg bruger VC++ og apache (desværre ikke IIS)..
Men hvordan for jeg forbindelse til websiden igennem min webservice?

Håber det var lidt bedre forklaret .-)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2007 - 14:10 #3
en web side er:

menneske-----------web side

en web service er:

program web service client---------------program  web service server

De bruger begge HTTP som transport, men en web sider er i HTML og en web service
er i SOAP XML

for at lave en web service skal du have:
  - noget der kan HTTP
  - noget der kan SOAP XML

det kan godt haandkodes, men de fleste bruger et web service toolkit, hvor
det meste er lavet

man kan faa Apache Axis web service toolkit til C/C++