Avatar billede webmus Nybegynder
22. marts 2007 - 22:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forkert filnavn ved filmdownload fra MySQL

Hey Eksperter. Jeg har den her fildownload som egentligogså virker næsten perfekt, problemet er bare at når jeg downloader filen, bliver filnavnet visfil.php (den fil som starter downloaden) istedet for filens rigtige navn.

visfil.php:

<?php
include_once("connect.php");

if(isset($_GET[id])) {
$foresp = mysql_query(    "SELECT fil, fil_size, fil_type " .
            "FROM filer " .
            "WHERE id = " .
            $_GET[id]);
$post = mysql_fetch_array($foresp);
header("Content-type: " . $post[fil_type]);
header("Content-length: " . $post[fil_size]);
header("Content-disposition: attachment");

    echo $post[fil];

}
?>

Nogle der ved hvordan jeg kan få den til automatisk at downloade med det rigtige filnavn?

/Webmus
Avatar billede radion Nybegynder
22. marts 2007 - 22:40 #1
header("Content-Type: application/octet-stream; name=\"$filnavntildownload\"");
header ("Content-disposition: attachment; filename=".$filnavntildownload.";");

prøv disse, altså tilføj ;name=\"\" til din content-type
Avatar billede radion Nybegynder
22. marts 2007 - 22:42 #2
name og filename skal fyldes ud med det din fil skal hedde.. navnet skulle du jo også genre hente fra din database
Avatar billede webmus Nybegynder
23. marts 2007 - 22:28 #3
okay prøver li
Avatar billede webmus Nybegynder
23. marts 2007 - 22:44 #4
TAK! :D DET VIRKER :D:D laver du ikke lige et svar så jeg kan give point? hehe
Avatar billede radion Nybegynder
24. marts 2007 - 00:58 #5
god fornøjelse :)