Avatar billede zeroaim Nybegynder
22. marts 2007 - 19:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VS 2005 problemer med Gridview config

Hej

Jeg ved godt det her spørgsmål nok ikke lige høre til ehr, men jeg kan ikke rigtigt finde et andet sted at smide.

Jeg har på en eller anden måde mistet nogle funktioner i min Gridview task bar. Man har normalt afkrydsnings felter for flere ting, der i blandt "Enable deleting" og "Enable editing". Disse 2 afkrydsningsfelter har jeg mistet??? Dette resultere så også i, at jeg der er andre ting jeg heller ikke kan sætte op under "Configure data source"...

Nogen der ved hvad der er sket og hvordan jeg kan ændre det til default igen???
Avatar billede zeroaim Nybegynder
22. marts 2007 - 19:22 #1
Her er en fejl meddelelse jeg får hvis jeg prøver at tvinge den til at lave en UPDATE i DB'en

Opdatering understøttes ikke af datakilden 'SqlDataSource1', medmindre UpdateCommand er angivet.
Beskrivelse: Der opstod en undtagelse, der ikke blev behandlet, under udførelse af den aktuelle webanmodning. Se staksporingen for at få yderligere oplysninger om fejlen, og hvor den kom fra i koden.

Detaljer om undtagelse: System.NotSupportedException: Opdatering understøttes ikke af datakilden 'SqlDataSource1', medmindre UpdateCommand er angivet.
Avatar billede zeroaim Nybegynder
22. marts 2007 - 19:49 #2
Hej igen

Jeg har fudnet ud af det. Man skal vælge SELECT * FROM.... for at have disse muligheder til rådighed :-S
Avatar billede zeroaim Nybegynder
22. marts 2007 - 20:13 #3
Lukker