Avatar billede xneox Nybegynder
29. maj 2001 - 17:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ingen OS... og så vidre

http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/5861.asp

jeg har ændret lidt på den... soundblaster live i stedet, skiftet dvd\'et ud med et alm cd-drev og 256 ram i alt...

her er så mine problemer.... det er meget sjældent den kan finde hd\'en og så kalder den det tit for et mystisk navn med masser af mystiske tegn.
Hvor får jeg fat i en ny bios.
Avatar billede xneox Nybegynder
29. maj 2001 - 17:01 #1
jeg har lige haft den formateret  ( igår  )

og har lagt 2000 på
Avatar billede hojben Novice
29. maj 2001 - 17:03 #2
Avatar billede xneox Nybegynder
29. maj 2001 - 17:03 #3
og har pilet modemet ud
Avatar billede xneox Nybegynder
29. maj 2001 - 17:04 #4
jeg har sat den til at boote fra c i bios
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. maj 2001 - 17:06 #5
5861\'eren SKAL biosupgrades før du kaster 2000\'eren på.

den finder du her: http://web14.compaq.com/falco/sp_syn.asp?detail=yes&recid=SP15443

NanoQ
Avatar billede kgj05 Nybegynder
29. maj 2001 - 17:09 #6
http://web14.compaq.com/falco/sp_syn.asp?detail=yes&recid=SP13663

Husk compaq kalder det ROMpaq upgrade

så vidt jeg kan se supportere BIOS\'en ikke win2k !!!
Avatar billede hojben Novice
29. maj 2001 - 17:11 #7
Avatar billede hojben Novice
29. maj 2001 - 17:12 #8
SOFTPAQ NUMMER:      15443
NAVN:  SP15443
TITEL:  Presario System ROM opdatering
VERSION:  G00I Rev A
SPROG:  Engelsk

KATEGORI:  System, ROMPAQ

BERØRTE MODELLER:  Presario 5831, 5833, 5838, 5861, 5862, 7931, 7950, 7971 og 7990

AFLØSER:  SP13663, SP12783, SP12392 og SP12202.

BESKRIVELSE:
Denne System ROM opdatering laver en diskette, der kan bruges til at opdatere computerens system ROM til nyere version.

FORBEDRINGER OG FEJLRETTELSER :
-  Løser Southbridge problem, hvor SCI kan opstå, når Power knap trykkes.
-  Tilføjet support for ny hukommelse.
-  Løser problem, hvor computeren kan låse i forbindelse med brug af Microsoft optisk mus.
-  Indstiller ECP som standard.
Følgende tilføjelser og fejlrettelser fra tidligere opdateringer er inkluderet i denne SoftPaq:
-  Indstiller BIOS setup standard til 32 bit I/O for IDE enheder.
-  Tilføjet support for nye processorer.
-  Tilslutter support af USB tastatur og mus som standard.
-  Løser et problem, hvor computeren mister kontakt med drev på sekundær controller, i forbindelse med brug af Windows 2000 og når ECP samtidigt er tilsluttet i Setup.
-  Opdateret Cache Initialization kode for nye processorer.
-  Større stabilitet
-  Frakobler USB legacy som standard i Setup.
-  Løser et problem med LG DVD drev, hvor computeren periodisk kan låse ved start af Windows.
-  Løser en lang pause i forbindelse med konfigurering af UDMA drev.
-  Tilføjet support for nye hukommelsesenheder.
-  Løser et problem, hvor computeren periodisk ikke kan starte op fra dvaletilstand.

SÅDAN BRUGER DU SOFTPAQ:
1.  Formater en 3.5\" 1.44 MB diskette.
2.    Opret et midlertidigt bibliotek på computerens harddisk.
3.    Hent SoftPaq og gem denne i det midlertidige, tomme bibliotek.
4.  Dobbeltklik på den downloadede SoftPaq for at afvikle programmet.
5.  Programmet vil herefter spørge efter en tom, formateret diskette. De nødvendige filer vil blive udpakket i biblioteket, og der vil blive oprettet en diskette med filerne.
6.  Når disketten er oprettet, genstart da computeren med disketten i diskettedrevet (A:).
7.  Følg vejledningen på skærmen. Undervejs skal du vælge, hvilken ROM version, du ønsker at installere.
8.  Disketten vil automatisk opdatere computerens System ROM og fortælle dig, når opdateringen er fuldført.

VIGTIGT! SLUK IKKE FOR COMPUTEREN UNDER OPDATERINGEN !!!

9.  Når opdateringen er færdig, skal du genstarte computeren. Fjern disketten og sluk for computeren ved at holde afbrydertasten inde i ca. 4. sekunder. Når computeren er slukket skal du vente ca. 15 sekunder, før du igen tænder for computeren.

Copyright 2000, Compaq Computer Corporation. All rights reserved.

Eventuelle produktnavne nævnt i denne tekst kan være varemærker eller registrerede varemærker tilhørende deres respektive firmaer. Compaq Computer anerkender alle varemærker.

Avatar billede xneox Nybegynder
29. maj 2001 - 17:20 #9
jeg er igang med at teste... jeg skriver fra en anden maskine
Avatar billede xneox Nybegynder
29. maj 2001 - 17:26 #10
dhar i ikke nogle ide\'er til hvad jeg gør ved at den ikke kan finde hd\'en
Avatar billede xneox Nybegynder
29. maj 2001 - 23:18 #11
den har stadig prob med at finde os en gang i mellem..... men det har hjulpet lidt at hendte ny bios , men det vidste jeg på forhånd