Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2007 - 15:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvilken forssikring dækker dette:?

Hej... Hvilken forsikring dækker hvis man kommer til at ødelægge materielle ting hos andre ved et uheld?
Avatar billede tronic1 Nybegynder
21. marts 2007 - 15:42 #1
Mener det er din ulykkesforsikring, men ved ikke om der er andre regler, hvis man er inviteret - der ville jeg tro at det var ens indboforsikring der dækkede.
Ergo - din ulykkesforsikring = dig der skal betale.
Den andens indboforsikring = ham der skal betale.

I begge tilfælde er det jo forsikringen der betaler, da I begge forhåbentligt har betalt jeres forsikringer :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2007 - 15:50 #2
Min indboforsikring dækker da kun hvis det er mit eget indbo det drejer sig om?

Altså det er en lampe ved den pågældende person til 4000kr, jeg er kommet til at banke mit hoved op i, så den er revnet...
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2007 - 15:51 #3
Og ulykkesforsikring dækker vel kun personskade?
Avatar billede thov Forsker
21. marts 2007 - 15:53 #4
Hvis du er inviteret til fest, og kommer til at ødelægge et eller andet, så er det DIN familie/ansvarsforsikring som skal overtales til at dække.
Kommer du derimod uanmeldt, så der det skadelidtes familieforsikring som dækker.

Det lyder underligt, men forsikringsselskaberne opererer med noget de kalder 'gæstebudsskader'.

Og hvis man har tabt gløder, og har brændt hul i et gulvtæppe, så dækker forsikringen ikke, hvis der kun var gløder - der skal stå 'flammer eller åben ild' på anmeldelsen.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2007 - 16:04 #5
Okay men jeg har ingen ansvarsforsikring, kan man godt tegne sådan en alene?
Har bare ulykkesforsikring og Indbo...
Avatar billede thov Forsker
21. marts 2007 - 16:19 #6
Ansvar kan være med i en familieforsikring (som også dækker indbo) - check lige policen.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2007 - 16:21 #7
minder mig om at min indbo er udløbet for 14 dage siden, da jeg blev 21... ved sq ikk lie hvaddet smarteste er at gøre så...
Avatar billede thov Forsker
21. marts 2007 - 16:59 #8
Du var da ikke inviteret, da lampen røg sig en tur, vel ?
For så er det lampe-ejerens forsikring (hvis han har en) som dækker.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2007 - 17:30 #9
inviteret? Ved ikk hvad jeg var... men tror ikk de vil dække de ind under deres...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. marts 2007 - 19:25 #10
Medmindre der er tegnet en særlig "totalforsikring" på lampen, får du ingen forsikring til at dække skaden, hvis der er tale om et hændeligt uheld
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
21. marts 2007 - 19:44 #11
Om det er din ansvarsforsikring eller deres indboforsikring (eller evt. ingen af dem), som skal dække skaden, er noget de to selskaber afgør mellem sig...
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. marts 2007 - 20:22 #12
http://www.nordea.dk/sitemod/upload/Root/main_dk/Privat/Raadgivning/Skadeforsikring/629725forsik2005.pdf

Måske du kan bruge noget der i...

P.s. en indboforsikring indeholder dette:
Indboforsikring, ansvarsforsikring og retshjælpsforsikring.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. juli 2007 - 20:46 #13
Lukketid?
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2008 - 23:58 #14
Spørgsmål glemt. Tråd forældet. Lukker ned...
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. december 2008 - 20:11 #15
Hvordan kan du glemme det med 4 mails efter egen kommentar?