Avatar billede wildthing Nybegynder
21. marts 2007 - 14:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

connection låser accesdatabase permanent for andre aps sider

Jeg har en server "neptun" hvorpå der ligger en accessDB og under wwwroot en asp classic side som read/writer til databasen.

Jeg har nu bygget en ASP.NET side på en anden server "XXX" som blot læser fra samme database.

Jeg opdager til min skræk at når blot een bruger har asp.net siden åben, uden at foretage sig noget, ja så har asp classic, og hvis jeg åbner DB fra access, pludselig kun read rettighed.

Jeg tilgår databasen fra min asp.net side med

dels
<asp:AccessDataSource ID="DS_Scales" runat="server" DataFile="//neptun/dbroot/Scales/scales.mdb"></asp:AccessDataSource>

og med denne OLEDB fra coden.
Public mycon As OleDbConnection = New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=\\neptun\dbroot\Scales\scales.mdb;Persist Security Info=False")

Er der et lyst hoved der kan forklare hvorfor adgangsrettigheden ændres når denne side åbnes. i stateless kode kan jeg ikke fatte at dette kan opstå. der er givet vis en timeout, så det atter bliver muligt for andre at tilgå databasen?!?

Jeg har måttet slå adgangen ihjel nogle gange nu vha server manager... ikke godt:)

HJÆLP

wildthing
Avatar billede froenie Nybegynder
22. marts 2007 - 16:14 #1
Det er ikke sådan at du åbner connectionen i page.load i ASP.NET siden vel? Så vil du jo nemlig holde en connection selvom de ikke har gjort noget.

HTML bliver jo renderet idet siden bliver vist, så hvis connectionen allerede bliver oprettet der, kan det måske være det ?
Avatar billede wildthing Nybegynder
03. april 2007 - 00:24 #2
jojo - send lige et svar:)
Avatar billede froenie Nybegynder
03. april 2007 - 08:49 #3
Svar :)