Avatar billede junl Nybegynder
21. marts 2007 - 13:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

For mange events

Jeg har en serialforbindelse til et kamera. Kameraet kan sættes i tracking mode og sender dermed en masse til PC'en. Jeg har oprettet forbindelse via. SerialPort og jeg får besked via en event hver gang der modtages data. Mit problem er nu at jeg får så mange events at mit program bruger mange system resourcer - hvordan kan jeg løse det?
Avatar billede skov_p Praktikant
21. marts 2007 - 20:24 #1
Du kan lade være med at lade et event styre hvornår du henter data. Du kan feks. sætte en tråd til at hente data med små mellemrum.
Avatar billede md_craig Nybegynder
27. marts 2007 - 14:12 #2
Hvor meget udfører du for hver gang du modtager et event?
For det lyder måske til du har meget arbejde i gang her og så vil det give stor belastning...

Hvis du vil bruge events kan du evt. lave en encapsulering omkring din serielport der lytter på serielportens event, men kun selv raiser et event hver gang der er modtaget x data...

På den måde vil du hurtigt få overstået de events som kommer i et stort flow, og reducere dem til et mindre antal.
Avatar billede junl Nybegynder
25. april 2007 - 14:38 #3
Jeg har implementeret det som md_craig skrev og det virker perfekt. Lig et svar så er der point
Avatar billede md_craig Nybegynder
25. april 2007 - 14:54 #4
svar