Avatar billede jesperhen1 Nybegynder
21. marts 2007 - 08:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

alternativer til Live Messenger

hej eksperter.

jeg søger alternativer til windows live messenger. og vil derfor høre hvad i vil foreslå? i må gerne skrive de bedste features (selvfølgeligt de features i personligt synes er bedst) og hvor man kan hente.

på forhånd tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. marts 2007 - 09:06 #1
Hvad med Google Talk + resten af googles features. Google leverer sanart en løsning som samlet set er en slags online office pakke og mere til. Jeg anvender selv de fleste at tingene herunder også google talk.

Fordelen frem for messenger er at den ikke er proparitær Microsoft (den er proparitær google) hvilket betyder at standarden er mere åben og at du er mindre bundet (og så er der, indrømmet, også lidt religion i det)
Avatar billede nva Praktikant
21. marts 2007 - 09:12 #2
Jeg har hørt meget godt om Trillian men bruger den ikke selv http://www.download.com/Trillian/3000-2150-10047473.html
Avatar billede jesperhen1 Nybegynder
21. marts 2007 - 09:15 #3
problemet med google talk er jo så bare at dem jeg snakker med jo ikke bruger det ;(
Avatar billede snowball Novice
21. marts 2007 - 09:20 #4
Avatar billede amews_aj Nybegynder
21. marts 2007 - 09:35 #5
Jeg vil helt klart anbefale skype: www.skype.dk
Avatar billede snowball Novice
21. marts 2007 - 09:39 #6
Spørgsmålet går vel på at foreslå et alternativ til MSN Messenger klienten - ikke selve MSN Messenger netværket!?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
21. marts 2007 - 09:51 #7
Hvis det er alternativer til klienten MSN Messenger, så kan jeg anbefale www.meebo.com
Avatar billede jesperhen1 Nybegynder
21. marts 2007 - 10:20 #8
snowball --> det kan der jo være noget om... men det er en fejlformulering af spørgsmålet så. klienten skal kunne gå på msn netværket.
Avatar billede snowball Novice
21. marts 2007 - 10:42 #9
jesperhen1: OK, det var også sådan jeg opfattede spørgsmålet ;)
Avatar billede mtj111 Novice
21. marts 2007 - 18:53 #10
Jeg bruger selv Mercury Messenger

Plusserne er helt klart de ekstra funktioner (som f.eks. at se når folk lukker dit chatvindue, automatisk udskifning af displaybillede og personlig meddelese, den er meget indstillelig og meget MEGET mere).

Minusserne er, at webcam ikke fungere 100% perfekt. Det virker dog altid at *modtage* webcam, men at sende virker måske - måske ikke! Derudover kan den være langsommere end alm. MSN til filoverførsler (min egen erfaring) samt at den næsten *skal* indstilles før, den er brugbar.

http://www.mercury.to/index.php

og download mirror: http://dknapp.ca/IEindex.html
Avatar billede nva Praktikant
28. marts 2007 - 08:25 #11
Respons?
Avatar billede snowball Novice
11. maj 2007 - 19:26 #12
En tilbagemelding ville være rart :)

http://www.expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede jesperhen1 Nybegynder
29. juni 2007 - 08:51 #13
jeg nu anvendt Meebo i et par måneder og endda oprettet mig derinde og er meget godt tilfreds med den.
Avatar billede snowball Novice
29. juni 2007 - 10:23 #14
Så er det jo amews_aj og ikke mig der skulle have pointene :)

amews_aj: Du kan få dine point her - http://www.eksperten.dk/spm/785524