Avatar billede vildrede Nybegynder
21. marts 2007 - 08:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

overføre styresystem fra gammel til ny disk

Jeg har en 120GB seagate 7200.7 som jeg desværre tror er ved at stå af (den bipper svagt nogle gange, og så går PC'en i sort af og til - jeg har taget den ud af kabinettet og vendt den om midlertidigt, det lader til at virke - go figure.)
Problemet er, at mit styresystem ligger på den disk, så jeg tænker om man kan rykke HELE indholdet over på en ny disk? Findes der et kvalitets (helst freeware, men ikke strengt nødvendigt) program, der kan fortælle PC'en dette, uden alt for mange udfordringer? Ideelt så den kan starte op, bare med den nye disk, som i "gamle dage".
Jeg har prøvet Seatools (dos prompt version) for at teste disken, men så vil PC'en slet ikke starte op.
Jeg er i øvrigt i tvivl om disken ikke kan mere, eller om det "bare" er en data error. XP fandt ikke nogle fejl.
Tak for input.
Avatar billede nva Praktikant
21. marts 2007 - 08:53 #2
På producentens hjemmeside plejer der at ligge et program til at klone til ny harddisk. Seagate har fx. Migrate Easy http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=DiscWizard&vgnextoid=d9fd4a3cdde5c010VgnVCM100000dd04090aRCRD
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2007 - 09:06 #3
"drgonzo" Tak fordi du linker til min side, det link som du giver er dog til at oprette en "systemfil" denne -  http://www.helgec.dk/insert.html#Overfør%20disk1%20til%20disk2 er lidt bedre.
Hvis vi taler om at klone hele disken er kommandoen lidt anderledes, skriv hvis du mangler hjælp
Avatar billede vildrede Nybegynder
21. marts 2007 - 09:07 #4
takker for links. Tjekker dem i aften efter arb.
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. marts 2007 - 09:20 #5
he he, ups havde fået smidt forkert link, sorry
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. marts 2007 - 09:21 #6
lækker side forresten, bruger den ofte :)
Avatar billede nva Praktikant
21. marts 2007 - 15:38 #7
Lægger et svar, som du bare afviser, hvis du ikke kunne bruge mit input.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2007 - 08:30 #8
??
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2007 - 10:06 #9
Han er nok ikke komme fra arbejde endnu !!