Avatar billede skovborg Nybegynder
20. marts 2007 - 12:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Loade en applikation via browser

Hej Alle
Jeg sidder her og tænker på hvordan jeg på den nemmeste og mest rigtige måde kan loade en java applikation fra en webserver ned til en klient. Jeg vil ikke installere noget som helst på klienten, ud over JAVA naturligvis. Applikatonen skal have samme rettigheder som alle andre applikationer, det vil sige jeg vil ikke have at det skal være en applet, men et 'rigtigt' program, altså uden for sandkassen.
Hvor skal jeg starte med at lede efter info om dette?

Med venlig hilsen
Morten Skovborg
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
20. marts 2007 - 13:08 #1
prøv at kigge på java webstart (http://java.sun.com/products/javawebstart/)

Det er i princippet en java applikation der bliver downloadet sammen med den nødvendige JRE (hvis den ikke er installeret). Webstart sørger for at det hele tiden er nyeste version der er downloaded.
Avatar billede skovborg Nybegynder
20. marts 2007 - 13:15 #2
Vil det så ikke betyde at jeg skal installere webstart?

Mvh
Morten
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
20. marts 2007 - 13:26 #3
Jo, der skal som minimum være installeret webstart på de klienter der skal bruge applikationen.
Der er dog flere eksempler på simple javascripts, som tilbyder download af webstart, hvis det ikke er installeret, og ellers har et link til applikationen.
Avatar billede skovborg Nybegynder
18. december 2007 - 11:01 #4
kommer der et svar?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
18. december 2007 - 11:31 #5
fik du det til at virke ?