Avatar billede vipervip Nybegynder
20. marts 2007 - 12:31 Der er 5 kommentarer

tillægsspørgsmål til router

jeg er blevet anbefalet følgende router linksys wrt54gs, og den er jeg ret sikker på jeg køber, ud fra hvad jeg har fået læst mig til nu.

men hvad med netkort. skal jeg købe dette netkort
Linksys WMP54GS Wireless-G PCI Adapter, Boost

som jeg umiidelbart vil mener er lavet til routeren, eller kan jeg købe noget andet....
Avatar billede nicer Nybegynder
20. marts 2007 - 12:36 #1
Det er vel en bærbar som du ville sætte netkortet i?

Hvis ja vil man nok sige at 2 produkter fra samme firma vil arbejde bedst sammen
Avatar billede vipervip Nybegynder
20. marts 2007 - 12:42 #2
nej det var nu godt nok en stationær, som jeg skal have et netkort i.
Avatar billede joggy Nybegynder
20. marts 2007 - 12:44 #3
Der er en grund til, at der bliver lavet standarder. :)

Derfor kan du bruge hvilket som helst trådløst netkort, så længe det understøtter den standard din router bruger.
Avatar billede vipervip Nybegynder
20. marts 2007 - 12:54 #4
ja det kan jeg godt følge, men nu har den router jeg kigger på en boost funktion, og netop det netkort har jo også den boost funktion, så der er derfor jeg er i tvivl om jeg vil få fuld udnyttelse ved at bruge et andet netkort
Avatar billede nicer Nybegynder
20. marts 2007 - 15:05 #5
sikker på den router har en 1 x telefon stik ? ellers er det bare en router som kan dele internettet videre... Jeg har selv en Linksys WRTR-147G med boost funktion og jeg troede der var til telefon stik, så jeg ikke skulle bruge min Cybercity (ZyXEL) router, men det var der ikke, så vær heller sikker, hvis du skal bruge linksys'n som den "eneste" router