Avatar billede pokerhouse Nybegynder
19. marts 2007 - 16:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl i export af data fra XAL til c5.

Jeg har en kunde som har xal. Han har bogført i flere valutaer og det fungere godt ved ham. Men nu har jeg foretaget en export af data til min c5, og nu den har ikke omregnet fx. euro til danske kroner, så den blander både euro sammen med dansk kr. i resultat opgørelsen og balancen.

Hvad har jeg gjort forkert ?
Avatar billede karl-ove Nybegynder
19. marts 2007 - 17:36 #1
1) Du har vel i opsætning (Generelt,kartotek,valuta) angivet en kurs for Euro ?
2) Og i rapport balancer skal feltet VAL være blank
Avatar billede mariaf Juniormester
19. marts 2007 - 22:40 #2
Du har ikke indlæst data direkte fra kartotekt til kartotek, men via kassekladde, ikke?

Du kan evt. forsøge at efterberegne, men jeg vil ikke satse på at det virker, hvis du bare har importeret kartoteksdata.
Avatar billede karl-ove Nybegynder
19. marts 2007 - 22:59 #3
I Finansposter findes alle beløb både i beløbDKK og i beløbVAL.  Tjek lige, at du ikke har læst værdien af eksport beløbVAL ind i import beløbDKK. Ved nærmere eftertanke kunne fejlen godt ligge der !
Avatar billede mariaf Juniormester
19. marts 2007 - 23:06 #4
Det giver nu altid sådan nogle spændende regnskaber, når man gør det på den måde :-)