Avatar billede petersen Novice
19. marts 2007 - 15:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Medion fra Aldi

Er der en der kan svare på om den Medion pc der er i Aldi´s reklame fra denne uge, er et godt køb, og om det er godt nok i det hele taget?
Avatar billede dr.big Nybegynder
19. marts 2007 - 15:43 #1
Ved ikke lige med det aktuelle tilbud, men jeg købte en Medion fra Aldi sidste forår og det kører bare kanon. Har aldrig haft problemer med den så kan godt anbefale at købe en af deres computere.
Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
19. marts 2007 - 15:45 #2
Den ser da meget fornuftig ud! Hvis du ikke har set anmeldelsen, så læs den her: http://www.altomdata.dk/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=1&pid=2759
Avatar billede egr_sli Nybegynder
19. marts 2007 - 15:53 #3
medion har det bare med at bruge nogle mærkelige grafikkort..

7650 GS ????
har aldrig hørt om det kort før :P
Og det kan heller ikke findes på edbpriser.dk
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. marts 2007 - 09:17 #4
7650GS kan skyldes at medion får lavet specielle OEM kort til deres maskiner, har selv en bærbar med et radeon 9650????? ;) Drivere er dog intet problem, bruger selv moddede drivere fra NGO til nvidia kort
Avatar billede handyandy Nybegynder
20. marts 2007 - 19:19 #5
Men er det ikke noget skidt, at grafikkortet har passiv køling? Er også lun på maskinen - men er ikke sikker på, om den er god nok, hvis man skal lave lidt videoredigering fra dv-kamera...Anyone?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
20. marts 2007 - 20:28 #6
passiv køling er ifølge min mening godt da det er 100% lydløst.
Desværre skaber passiv køling også mere varme omkring grafikkortet da der jo ikke er nogen blæser til at køle kortet ned. Det kan derfor nogen gange at være nødvendigt at tilføre kabinetblæsere for at sikre et godt airflow i kabinettet
Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
20. marts 2007 - 20:44 #7
Min bekymring går mere på den larm Medion's computere laver!
De lyder som en jumbo-jet der starter, eller som en Nilfisk hos mormor:-)
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. marts 2007 - 21:06 #8
det er bestemt ikke min oplevelse, tværtimod har jeg kun oplevet deres stationære computere være utroligt lydløse, det samme er min egen medion bærbar..

Vil lige sige du skal tage alt om datas anmeldelse med et gran salt. De skriver bla at den kan køre oblivion flydende WOOOAAAUUUWWWW for derefter at skrive at når de satte indstillingerne op så den ikke svarede til HW så hakkede det, så de kan have kørt det i 640*480 med settings på min, det skriver de jo ikke..

"Det var også lige hvad vi oplevede. Oblivion kørte som en drøm, ingen hakker og med en meget høj framerate. Vi blev så dristige og satte indstillingerne op i spillet, hvilket kræver mere af både computer og grafikkort. Men det var først, da vi begyndte at blive urimelige i forhold til hardwaren i computeren, at vi kunne få MD 8822 til at hakke i grafikken. Vi måtte tage hatten af for MD 8822, den fik en høj stjerne i vores agtelse og en meget høj karakter i bogen."
fra artiklen i alt om data

Der skal dog så siges at det er en ganske go allround pc
Avatar billede egr_sli Nybegynder
30. marts 2007 - 15:32 #9
kunne du bruge svarene til noget petersen?
Avatar billede petersen Novice
02. april 2007 - 15:26 #10
Ja det kunne jeg og jeg troede at jeg havde lukket spørgsmålet, skynder mig at gøre det, det er sikkert det du mener!
Med hensyn til pc`en fra Aldi, så var den udsolgt som andre tilbud fra Aldi næsten altid er, så jeg fik ingen!
Avatar billede petersen Novice
25. november 2007 - 22:29 #11
Nu har jeg fundet noget et andet sted vedr. ram i min pc.
1024 MB DDR 2 SD Ram, er det nok til at finde den rigtige ramblok til den?