Avatar billede meaculpa Nybegynder
19. marts 2007 - 13:15 Der er 6 kommentarer

MSN kan ikke starte i Vista Home

Hey Eksperter.

Har en problem med en ny vista og MSN.

Når jeg starter MSN lukker vista programmet og siger at det skyldes beskyttelse af dataoverførsel og henviser til hjælpeteksten i vista som jeg overhovedet ikke kan blive klog på.

Kan se på diverse debatforums at jeg åbenbart ikke er den eneste med dette problem.

Kan en ikke fortælle mig trin for trin hvordan jeg får det til at virke.

Det er en Acer bærbar PC med vista home basic

MVH
Morten
Avatar billede resten Nybegynder
19. marts 2007 - 14:31 #1
Er det den nye live version som du kan hente via vista du bruger?
Avatar billede koldborg Nybegynder
19. marts 2007 - 20:55 #2
hej jeg kan oplyse at det er et Acer problem og du skal hendvende dig til Acer support, men jeg kan måske hjælpe dig, men ingen garenti, Først skal du være sikker på at det er den sidste nye messenger 8.1  du har hentet ??? hvis det er det skal du højre klikke på denne computer, gå ind under advancerede systenindstillinger, gå ind i ydeevne og vælg faneblad forhendring af datakørsel set en prik i "slå forhindring af datakørsel til for alle programmer og tjemester, untagen dem jeg makerer" set flueben i MSN messenger tast ok og luk de resteren  så skulle den måske kører, men acer arbejder på en opdatering til deres maskiner.held og lykke
Avatar billede ljunggreen Nybegynder
26. marts 2007 - 21:31 #3
Jeg har det samme problem, også med en ny acer notebook. Jeg har prøvet din løsning, men den siger at msn skal være tilsluttet forhindring af datakørsel...
Avatar billede peter1234 Nybegynder
29. marts 2007 - 20:27 #4
Hej. Har haft samme problem med Acer 9300. jeg kontaktede support og den eneste løsning vi fandt frem til var at slå eDatasecurity fra ved hjælp af msconfig og så venter på en opdatering af enten eDatasecurity eller Messenger Support mente at problemet lå hos Messenger// Vælg Start (kuglen med flaget)- i søgefeldet skriv msconfig og tryk enter, når msconfig er åbnet, vælg fanen "Start", lidt nede fjerner du fluebenet ud for eDatasecurity, klikker på anvend og ok. Genstarter maskinen. Der kommer en meddelse om at microsoft har forhindret et program i at køre, når den starter op (jeg ved ikke om det kommer hver gang da jeg ikke har fået lov til at genstarte den igen efter ændringen, det er min datter's pc);o) Messenger virker ok
Avatar billede peter1234 Nybegynder
31. marts 2007 - 12:33 #5
Meddelsen om at microsoft har forhindret et program i at køre bliver ved med at komme når pc starter op, så der er ikke andet for end at afinstallere edatasecurity så man slipper for beskeden.
Avatar billede ljunggreen Nybegynder
31. marts 2007 - 13:30 #6
som sagt har jeg også problemet med min nye acer, men det løste sig ved at instalere version 8.0 i stedet for, det kører glat..