Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
19. marts 2007 - 11:07 Der er 8 kommentarer

DVB-T/S Undertekster (MCE)?

Jeg har hørt at man ikke kan få undertekster på via et DVB-T/S tv-tuner kort til MCE, kan dette passe?

I så fald, er der så en der ved om der kommer en løsning på dette.?
Avatar billede screem_brille Novice
19. marts 2007 - 11:21 #1
en DVB S og T tuner ? hvilket mærke er den ?
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
19. marts 2007 - 11:40 #2
Så har jeg formuleret mig forkert...
Vil gerne vide om man kan få undertekster på et DVB-T kort i MCE og også på et DVB-S kort i MCE?
Avatar billede screem_brille Novice
19. marts 2007 - 11:48 #3
der er ingen problemer med undertekster på DVB-S (men der er ikke mange kanaler der benyttter undertekster), på DVB-T er der såvidt jeg ved ingen løsning endnu, og det komemr der sikkert heller ikke, da det er DR/TV2 der ikke overholder DVB standarden, og derfor er det ikke producenternes skyld (det er så nogle DVB tuner producenter der har indordnet sig, men det er en stor fejl fra deres side, det var bedre hvis DR/TV2 ville følge standarden sitedet for)
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
19. marts 2007 - 12:06 #4
Så jeg skal ikke være bange for at købe et DVB-S kort og så får jeg mulighed for at sætte op så hvis jeg feks. ser TV1000 så kan jeg selv vælge hvad undertekst og lyd spor jeg vil have i MCE eller udenfor MCE men det viser det rigtige sprog inde i MCE?

Med hensyn til DVB-T kort så vil det altså sige at det er umuligt at få et kort hvor det er muligt at sætte undertekster på?
Avatar billede screem_brille Novice
19. marts 2007 - 12:14 #5
Jeg har ikke læst om folk der skulle have problemer med undertekster på DVB-S (jeg har set et DVB-S kort, men benytter det ikke til de danske betalings kanaler).

Sem det er lige nu er der såvidt jeg ved ingen DVB-T kort der understøtter undertekster (så skal man vælge det igennem txttv)
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
19. marts 2007 - 13:11 #6
ok, men jeg har ikke så meget forstand på dvb-t og s men sender dr og tv2 med faste undertekster på udlandske udsendelser (ligsom de gør nu på analog) på DVB-T eller kommer det i et selvstændigt spor?
Jeg mener altså jeg på et tidspunkt læste et eller andet sted at DVB-S med nordiske kanaler er et problem da man skal kunne sætte hvad for et lyd og undertekst spor man vil have ind og det understøtter MCE ikke men det kender du ikke nok til det, til at kunne bekræfte? :o(
Avatar billede falster Ekspert
19. marts 2007 - 14:17 #7
For at få lejlighed til at kigge med - om DVB-T - uden at kende noget til MCE:

DR og TV2 sender "digitale" undertekster (DVB Subtitles) på de fleste udsendelser.

Stand alone dvb-t modtagere (bokse) har haft en del problemer med dem.

Med f.eks. et USB tuner card er det mere softwareafhængigt. Denne klarer det vist ganske pænt

http://www.dvbcore.com/MyTheatre.html

Eller denne

http://www.gbpvr.com/index.php?option=com_content&task=view&id=19&Itemid=35
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
20. april 2007 - 22:04 #8
Ok, men hvis ikke nogen har et konkret velvidene svar og har prøvet dette på egen hånd så tror jeg selv jeg lukker denne tråd... :o(