Avatar billede vipervip Nybegynder
19. marts 2007 - 09:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

anbefaling af router evt trådløs

Hej til alle eksperter.

jeg står foran en udskiftning af min router, og i den forbindelse har jeg brug for nogle gode råd.

jeg har min egen webserver, og x antal arbejdspcer. så en primær oplysning er at det skal være meget nemt at styre data til/fra webserveren da jeg absolut ikke er særligt vidende om netværk...

den router jeg har idag, skal jeg bare ud for et punkt der hedder web angive den interne ip-adresse. resten kører automatisk.

så kom med gode forslag, meget gerne med pris, da jeg leder efter bedste løsning til prisen, hvor det er nemt for mig.

jeg giver hvis jeg kan. x antal point for hvert svar jeg kan bruge og en bonus til det bedste svar.

På forhånd tak.
brian
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. marts 2007 - 11:41 #1
Linksys laver nogen rigtig dejlige routere med super god sende styrke på det trådløse net..

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=92983
Avatar billede vipervip Nybegynder
19. marts 2007 - 12:00 #2
er de så nemme for en IT-debil som mig, med at styre data fra/til webserveren
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. marts 2007 - 12:17 #3
Det synes jeg da, nu ved jeg jo ikke hvor debil du er ;) men mange computer forhandlere kører med linksys, så ned til den lokale hardware pusher og se om du må prøve at kigge på sådan en linksys :)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. marts 2007 - 14:22 #4
købte denne for en uges tid siden og den kan klart!! anbefales

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=181069
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. marts 2007 - 14:32 #5
cyberspace - den er stort set magen til den jeg foreslår (wrt54GS) den jeg foreslår har bare speedbooster også ;)
Avatar billede vipervip Nybegynder
20. marts 2007 - 07:23 #6
hej

Tak for kommentarerne, tror jeg skal kigge lidt mere på de Linksys wrt54gs. hvad gør det speedbooster??

hvad er forskellen på Wrt54g, wrt54gl og wrt54gs

Jeg får forresten snart fibernet, så jeg kommer til at køre på en 10/10 Mbit linie eller måske enda 25/25. vil det have betydning for valg af router.

MVh
Brian
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. marts 2007 - 08:40 #7
speedbooster er en funktion der booster hastigheden på det trådløse net med op til 35%, så det er ganske lækkert, specielt hvis du skal til at have 25mbit, i teorien er routeren jo 54mbit så det burde ikke give problemer, men min egen oplevelse med en 11mbit router på en 8mbit forbindelse var at den kun kom op på 5.5mbit, så speedbooster på din 54mbit forbindelse vil være en god ting.

Forskellen i benævnelser har noget at gøre med routerens indhold. Speedboost, antal kablede tilslutninger mm
Avatar billede vipervip Nybegynder
20. marts 2007 - 09:14 #8
Ok, det lyder helt klart som om jeg skal kigge på den med speedboost,

kan du kort beskrive hvordan jeg sætter den op til at sende oplysning til fra min webserver, bare så jeg kan se at det er nemt. ellers så send lige et svar så du kan få de fortjente point =200 :-)

som sagt idag har jeg bare en linie der hedder web, og så indtaster jeg hvilken intern ip. det kan vist ikke blive nemmere end det.
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. marts 2007 - 09:34 #9
puha det kan jeg ikke lige huske på stående fod..

http://www.speedguide.net/broadband-view.php?hw=38 her er noget mere detaljeret info om routeren, nederst er der link til manual og produkt side, der burde du kunne finde noget :)
Avatar billede beguze Nybegynder
22. marts 2007 - 17:34 #10
Du kunne jo også vægle at bruge en Accesspoint, i stedet for en ny router, så spare du jo konfigurationen, her kan så alle dine tråløse enheder så tilsutte uden at der skal ændres noget i den nuværende router. access pointen virker som en ny pc som for tildelt en ip adresse på dit netværk, og her igennem for dine trådløse enheder så adgang.