Avatar billede zephid_ Nybegynder
19. marts 2007 - 09:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ødelagt skrue

Hej alle kloge hoveder

Jeg står i den situation at jeg har ødelagt en skrue på min bærbar, det resultere i at jeg ikke kan putte ekstra hukommelse i, derfor vil jeg hører hvordan jeg får den skrue ud?

Der er ikke mere garanti på den, så den skal jeg ikke tænke på.

Nogen forslag?
Avatar billede phliplip Nybegynder
19. marts 2007 - 09:44 #1
Tja... nu er de jo rimeligt små sådanne skruer.

Men normalt kunne jeg forestille mig at man borede et lille hul i skruen, og så kan man vist få sådan nogen dimser der skærer sig ind i det hul og når du så drejer modsat så vil skruen følge med ud :-/

Men det er nok for småt i dit tilfælde....
Avatar billede rynke10 Novice
19. marts 2007 - 09:49 #2
Det er sikkert nok at bore hullet, når skruen er så lille, falder hovedet af selv ved et lille bor. Så kan du få fat i resten af skruen med en tang, eller bare tage den med fingrene.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. marts 2007 - 13:00 #3
Bare en oplysning sådan en dims hedder en ORNEPIK.
Avatar billede robotten Praktikant
19. marts 2007 - 13:13 #4
En af de små nedstrygerklinger, og så lave en rille midt henover skruehovedet. Så kan du få fat i den med en ligekærvet skruetrækker.

Men hvis skruen sidder nede i kabinettet, er det ikke en god løsning :/
Avatar billede robotten Praktikant
19. marts 2007 - 13:26 #5
En anden løsning:
Brug et metalbor, der passer i diameter med skruehovedet. Bor hovedet væk, og løft plastdæslet af. Tag nu et mindre metalbor, der er mindre end gevindet, og bor skruen ud. Det kræver øvelse, men kan lade sig gøre.

Det kan også være, der sidder en lille stump skrue tilbage, du kan få ved med en fladtang.
Avatar billede zephid_ Nybegynder
19. marts 2007 - 21:15 #6
Tak for besvarelserne, vil jeg prøve, skal dog lige have fundet et bor der er lille nok, men mon ikke jeg kan finde ud af det, smid et svar. :)

Robotten, ja den sidder nede i kabinettet, så det kan ikke lade sig gøre, desværre :\
Avatar billede robotten Praktikant
20. marts 2007 - 09:19 #7
Eller vold... *s*

Undersøg, om du kan få en ny klap, og bræk den gamle af. Så sidder skruen så højt, at du vil kunne få ved den med en tang.

Men vil ellers fraråde al anden unødig vold :)
Avatar billede robotten Praktikant
23. marts 2007 - 14:14 #8
Hvad så?