Avatar billede bare_mig Nybegynder
18. marts 2007 - 15:08 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Søg efter hardware fejl

Findes der et program der kan tjække hardware for fejl (skal ha tjækket bundkort ic7-max3 og grafikkort ati 9800xt 256mb)
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2007 - 15:16 #1
hvad præcist er det du vil have kontrolleret ? der findes ikke et program der kan teste et board fuldstænding, men hvad er fejlen ?
Avatar billede bare_mig Nybegynder
18. marts 2007 - 15:24 #2
kan ikke bruge min pc til meget da den er begyndt at flimmer meget (svært at foreklare) men er ikke helt sikker på det er grafikkortet
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2007 - 15:30 #3
det tyder på et varmeproblem på grafikkortet, det sker sikkert mest i spil ?
Avatar billede bare_mig Nybegynder
18. marts 2007 - 15:37 #4
man kan ikke starte spil op mere :( har for over 1 år siden installeret zalman køler på kortet som er meget bædre end det den kom med så varmen skulle ikke være et problem
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2007 - 15:44 #5
kontroller at blæseren ikke er fyldt med støv, både på grafikkort og CPU køler.
Avatar billede bare_mig Nybegynder
18. marts 2007 - 16:08 #6
er de ikke
Avatar billede huset Praktikant
25. marts 2007 - 08:59 #7
Du kan købe et PostCard der indikere hvilke fejl du sidder med.
Avatar billede huset Praktikant
25. marts 2007 - 09:01 #9
Det var et svar
Avatar billede screem_brille Novice
25. marts 2007 - 09:26 #10
mon ikke det var lidt bedre at benytte et SW test program når maskinen sagtens kan startes, f.eks hente og brænde ultimate boot cd, der er både ramtest, CPU test, osv på den cd.
Avatar billede huset Praktikant
25. marts 2007 - 09:40 #11
Hvordan vil du tjekke bundkortet ;)

Du smider dit løsningsforslag og jeg smider mit.
Så kan han jo også bare tjekke grafikkortet i en andne kompitabel maskine.
Avatar billede bare_mig Nybegynder
25. marts 2007 - 09:56 #12
prøver lidt at hente boot cd :)