Avatar billede aviation Nybegynder
18. marts 2007 - 13:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Åbning af link med kommando kanp

Hej
er der en som kan hjælpe mig med at få åbnet en webside med en kommandoknap
Jeg har et listeopslag i excel som bla vælger den internet adresse som passer til de øvrige felter. Den vil jeg gerne have åbnet med en kommandoknap.
Avatar billede h7iws Nybegynder
28. april 2007 - 21:19 #1
Denne burde kunne gøre det

'** kode start
Private Sub Command1_Click()
    Dim ws
    Set ws = CreateObject("Wscript.Shell")
    ws.run "www.google.com"
End Sub
'** kode slut

Har noget andet kode et eller andet sted de gøre det mere "rigtigt" i forhold til vb6.

Men håber det kan bruges, ellers skal jeg nok lige kigge efter det ...

mvh h7!WS
Avatar billede aviation Nybegynder
29. april 2007 - 08:17 #2
Tak for det jeg prøver det lige. Linien med ws.run kan den refererer til en celle da et listeopslag vælger forskellige web adresser