Avatar billede dklap3 Nybegynder
17. marts 2007 - 23:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Send mail ved ny besked

Hejsa,

Jeg har en side med en artikel, hvor folk kan smide en kommentar, altså en slags gæstebog. Jeg vil gerne have at man kan vælge om man vil modtage en e-mail, når der er kommet en ny kommentar. Er dette forholdsvis simpel at lave?

Her er det det bliver smidt i MySQL når der kommer en ny besked:

$navn = htmlspecialchars($_POST[navn]);
$email = htmlspecialchars($_POST[email]);
$kode = htmlspecialchars($_POST[kode]);
$besked = htmlspecialchars($_POST[besked]);
$dato = date("d/m/y H:i:s");
mysql_query("INSERT INTO guestbook (navn, email, besked, dato) VALUES ('$navn', '$email', '$besked', '$dato')") or die(mysql_error());
echo("Tak for din besked $navn.<p align='center'>Klik <a href='tema01.php' class='linkfarver'>her</a> for at komme tilbage til siden og se kommentaren.");

Der hvor man skal kunne vælge om man vil modtage en e-mail, skal bare være en checkbox, som man kan afkrydse eller lade være.
Avatar billede mcardle Nybegynder
17. marts 2007 - 23:50 #1
Du kan jo bare lave et felt mere i din db der hedder news_mail og smide et 0 eller 1 ind i og trække det ud igen, når der er en der skriver en besked.

$q = mysql_query("SELECT * FROM guestbook WHERE news_mail='1'");
while($a = mysql_fetch_array($q)){
  $message = "Der er et nyt indl&aelig;g fra ".$navn;
  $from = "someonelse@example.com";
  $headers = "From: $from";
  $mail_sent = mail($a["email"],"Nyt indl&aelig;g",$message,$headers);
  if($mail_sent){
    echo "Mail Sent.";
  }
Avatar billede mcardle Nybegynder
17. marts 2007 - 23:51 #2
Hov, $from skal jo så sættes til din side eller hvad du nu synes.
Avatar billede dklap3 Nybegynder
18. marts 2007 - 00:43 #3
Helt perfekt, det var lige hvad jeg havde brug for. Smider du lige et svar. :-)
Avatar billede mcardle Nybegynder
18. marts 2007 - 12:20 #4
Svar...
Avatar billede dklap3 Nybegynder
18. marts 2007 - 12:31 #5
Takker