Avatar billede cfj Nybegynder
29. maj 2001 - 13:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

flere sites på samme IP

vores udbyder har alle vores sites på en IP (når man pinger www.navn1.dk og www.navn2.dk får man samme IP som resultat)

nu har vi oprettet www.navn3.dk, men dk-hostmaster har ikke redelegeret domainet endnu. Vi har dog uploaded siden på serveren ved at logge på xxx.xxx.xxx.xxx (ip\'en på udbyderens webserver), og logge på med brugernavn og password for www.navn3.dk.

Hvorddan ser jeg siden i min browser? http://xxx.xxx.xxx.xxx virker ikke, da der jo er flere sites på ipen (www.navn1.dk, www.navn2.dk og www.navn3.dk)

Kan man ikke skrive http://navn3@xxx.xxx.xxx.xxx eller noget?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
29. maj 2001 - 13:24 #1
Det kan ikke lade sig gøre!

MEN din udbyder har jeg 2 navneservere som du kan slå op hos http://dk.

Og dem kan du så midlertigigt prøve at bruge på din egen computer!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
29. maj 2001 - 13:24 #2
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
29. maj 2001 - 13:27 #3
sbk :

Selvfølgelig kan det lade sig gøre!

f.eks

http://xxx.xxx.xxx.xxx/www.navn3.dk/index.html

\"www.navn3.dk\" kunne også være f.eks. \"navn3\" .. det kommet an på hvad jeres udebyder kalder bibliotekerne.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
29. maj 2001 - 13:29 #4
Nu skilter de færeste udbydere vel med deres filstruktur...?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
29. maj 2001 - 13:31 #5
sbk :

Øh..

Du sagde det ikke kunne lade gøre!

Han kan da prøve at gætte sig til hvad mappen hedder. Sandsynligheden for at mappen hedder \"www.navn3.dk\" er ret stor..
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
29. maj 2001 - 13:33 #6
29. maj 2001 - 13:35 #7
Du kan køre dit website på en anden port end de andre websites køre på, default er port 80

Så kan du komme igennem hvis du skriver http://xxx.xxx.xxx.xxx:81, din udbyder sætter din webserver op til køre den nye website på port 81.

Det er nok også sansynlig at der skal laves en nat konvertering i udbyderes router, såfremt at webserveren køre med et internt ip nummer f.eks. 192.168.1.x, ja, så sættet websiten til at køre på 192.168.1.1x:81

xxx.xxx.xxx.xxx:81 ==> 192.168.1.1x:81

Det kan lade sig gøre med lidt god vilje fra din udbyder, jeg har selv kørt 5 websites og 2 adgange til SQLservere direkte på et ipnummer.

/def
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
29. maj 2001 - 13:36 #8
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
29. maj 2001 - 13:41 #9
Man kan gætte sig til mange ting..

http://194.255.37.200/INC/
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
29. maj 2001 - 13:51 #10
Avatar billede steen_m Nybegynder
30. maj 2001 - 23:13 #11
Tilføj dit nye domænenavn samt din udbyders ip-adresse til din hosts-fil på din egen komputer. Skriv derefter dit domænenavn i browseren som du plejer...
Avatar billede cfj Nybegynder
05. juni 2001 - 13:16 #12
steen m: argh! ja!!! hvorfor faldt det mig ikke ind!! :o)

De skrev desuden tilbage til mig, at det ikke kunne lade sig gøre at se det i browseren, da der var tale om \"virituelle webs\", men dit forslag burde jo komme rundt om det alligevel...

Desuden snakker I om at gætte stien til webhotellet.

Dem af jer, der kan ASP vil måske give mig ret i at her ville server.mappath() værre yderst praktisk ;o)